Grupa Esotiq & Henderson, lider na rynku bielizny premium, osiągnęła za trzy kwartały 2024 roku przychody 216,8 mln zł, realizując wzrost o 6,1% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. To bardzo dobry rezultat, co potwierdza skuteczność strategii skupionej na optymalizacji sieci sprzedaży, dynamicznym rozwoju e-commerce oraz wprowadzaniu nowych, atrakcyjnych produktów.
Grupa w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku wypracowała zysk brutto na sprzedaży w wysokości 146,5 mln zł, osiągając marżę na poziomie 67,6%. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 25 mln zł (+9% r/r), a zysk netto 7,5 mln zł (+6,1% r/r). W samym trzecim kwartale odnotowano niższe wyniki EBITDA (7,9 mln zł, -22,8% r/r) oraz zysku netto (1,65 mln zł, -57,4% r/r), co było efektem wysokiej bazy porównawczej oraz wzrostu kosztów operacyjnych związanymi ze zmianami w spółce.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 10 pierwszych miesięcy 2024 r. wyniosły 236,6 mln zł i były wyższe o ok. 6 %, niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – październik 2024 r. wyniosła około 67% i według szacunków była wyższa o 3 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą we właściwym okresie roku ubiegłego.
Koncentracja na produkcie, technologiach i jakościowej obsłudze klientów
To kolejny kwartał, w którym Esotiq & Henderson osiąga wysokie wartości sprzedaży. Nasze działania koncentrują się na efektywnym zarządzaniu portfelem produktów oraz zacieśnianiu relacji z klientkami. Wyniki pokazują, iż nieustająca praca nad ofertą spółki oraz nacisk na rozwój technologiczny, w tym aplikację mobilną, wpisują się w potrzeby współczesnych konsumentek. najważniejszy dla tych sukcesów jest także nasz zespół, który codziennie podnosi jakość obsługi klienta we wszystkich kanałach dystrybucji – mówi Diana Okular, Członek Zarządu Esotiq & Henderson.
W IV kwartale roku kadra spółki została poszerzona o nowych managerów wnoszących unikalne kompetencje i doświadczenie rynkowe, najważniejsze dla dalszego rozwoju organizacji oraz realizacji strategicznych celów. W obszarach logistyki, IT oraz ecommerce, nowym Członkiem Zarządu został Pan Tomasz Koźbiał.
Grupa, zarządzając 289 salonami o łącznej powierzchni 18 087 m², konsekwentnie optymalizuje swoją sieć sprzedaży, co pozwala utrzymać stabilność powierzchni handlowej przy jednoczesnym podnoszeniu jakości oferty. W trzecim kwartale zadebiutowała w sklepach stacjonarnych, jak i online linia BLOOVII, dedykowana młodszej grupie klientek. Produkty tej linii spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem, a szeroka kampania promocyjna będzie rozwijana w czwartym kwartale.
Rośnie e-commerce. Rozpędu nabiera aplikacja Esotiq
W III kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży internetowej osiągnęły 19,5 mln zł (+34% r/r). Aplikacja mobilna Esotiq przekroczyła 500 tys. instalacji, notując 50 tys. nowych pobrań w tym okresie. Klientki coraz częściej korzystają z funkcji aplikacji, umożliwiających szybkie zakupy i spersonalizowane oferty. Nowe scenariusze Marketing Automation wygenerowały ponad 10% przychodów, a baza newsletterowa wzrosła o 10 tys., osiągając 320 tys. użytkowników. Przeniesienie procesu sprzedaży do aplikacji mobilnej Esotiq znacznie zwiększa wygodę zakupów.
Esotiq & Henderson zakończył także proces integracji z systemem BaseLinker, który umożliwia efektywne zarządzanie sprzedażą wielokanałową. Wzmocniony dział marketplace pracuje nad ekspansją na nowe rynki europejskie.
Czas na plany
W obecnym kwartale Spółka planuje nabycie nieruchomości, gdzie od 5 lat w tej chwili mieści się jej siedziba. Nieruchomość znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji Gdańska, a przestrzeń biurowca została dostosowana do potrzeb działalności operacyjnej spółki, zapewniając pracownikom komfortowe warunki pracy zgodne z rynkowymi standardami. Esotiq skorzystał z prawa pierwokupu dla tego obiektu.
Czwarty kwartał zapowiada się jako intensywny okres w roku dla Grupy, pełen wyjątkowych wydarzeń i ambitnych planów. Kluczowym punktem będzie kampania promująca nową linię BLOOVII oraz kolekcję AW24 „Sicilian Stories”, które odzwierciedlają unikalny styl i jakość marki.
Rozbudowa oferty produktowej, optymalizacja działań marketingowych oraz wzmacnianie relacji z klientkami mają stanowić podstawę do dalszego wzrostu sprzedaży w najbardziej intensywnym okresie roku. Na czwarty kwartał zaplanowano również pierwsze kampanie z nowymi klientami – klubami zakupowymi. Pierwsze doświadczenia w tym zakresie będą zdobywane na rynkach Francji, Niemiec i Hiszpanii.