Wrzesień z dobrymi wynikami dla hoteli – dane IGHP

1 dzień temu

Z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP) wynika, iż wrzesień 2025 roku przyniósł hotelom wzrost obłożenia w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Zarówno hotele biznesowe, jak i wypoczynkowe odnotowały lepsze wyniki, choć prognozy na październik są ostrożniejsze.

Wyższe obłożenie niż przed rokiem

We wrześniu 84% hoteli uzyskało obłożenie powyżej 50%, a niemal połowa – powyżej 70%. Z kolei 5% obiektów zanotowało frekwencję poniżej 30%.

W grupie hoteli biznesowych 81% osiągnęło obłożenie powyżej 50%, w tym 48% powyżej 70%. W hotelach wypoczynkowych odsetek obiektów z frekwencją przekraczającą 50% wyniósł 84%, a 36% przekroczyło próg 70%.

Porównując wyniki rok do roku, 55% hoteli poprawiło frekwencję względem września 2024 roku, a 10% utrzymało ją na podobnym poziomie. 35% odnotowało spadek, przy czym w większości nieprzekraczający 5 punktów procentowych.

W hotelach biznesowych poprawę wyników zanotowało 56% obiektów, a wśród hoteli wypoczynkowych – 53%.

Ceny wciąż rosną

We wrześniu 59% hoteli podniosło ceny względem ubiegłego roku, z czego prawie połowa (47%) w granicach do 10%. 41% utrzymało ceny na podobnym poziomie lub obniżyło je, w tym 22% o maksymalnie 10%.

Ostrożne prognozy na październik

Dane dotyczące przyjętych rezerwacji na październik wskazują na nieco słabsze wyniki niż we wrześniu. Obłożenie powyżej 50% zadeklarowała połowa ankietowanych obiektów, a 17% hoteli wskazało frekwencję poniżej 30%.

Wśród hoteli biznesowych obłożenie przekraczające 50% ma w tej chwili 46% obiektów, a w grupie hoteli wypoczynkowych – 47%.

O badaniu

Ankieta IGHP została przeprowadzona online w dniach 13–16 października 2025 roku. Wzięło w niej udział 157 hoteli z całej Polski, z czego 70% zlokalizowanych jest w miastach, a 36% to obiekty sieciowe. Większość (76%) stanowiły hotele do 150 pokoi, a średnia wielkość obiektu wyniosła 113 pokoi.

Wśród uczestników badania 33% stanowiły hotele z przewagą ruchu biznesowego, 29% specjalizowało się w turystyce wypoczynkowej, a 38% łączyło oba segmenty. 81% respondentów to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.

Idź do oryginalnego materiału