Wszystkie sklepy Lidl Polska z systemem elektronicznych oznaczeń cenowych

11 miesięcy temu

System elektronicznych oznaczeń cenowych to innowacja, która jest stosowana już we wszystkich sklepach sieci w Polsce. To krok w stronę oszczędności surowców oraz wygody zarówno konsumentów, jak i pracowników Lidl Polska.

We wszystkich sklepach Lidl Polska zakończył się proces instalacji ESL, czyli systemu elektronicznych oznaczeń cenowych (ang. Electronic Shelf Labeling). Pierwsze placówki zostały wyposażone w to rozwiązanie jeszcze w 2022 roku – test pokazał, iż ESL to wygoda, a także krok w stronę bardziej zrównoważonej działalności. Wyświetlacze zostały bezpośrednio połączone z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym.

Mniej wysiłku z drukowaniem

W Lidl Polska klient zawsze znajduje się w centrum uwagi, dlatego firma nieustannie dba o komfort konsumentów. Dzięki ESL każdy z łatwością sprawdzi cenę produktu, a także pozyska istotne informacje, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Ponadto ESL pozytywnie wpływa na organizację pracy w sklepach – pracownicy Lidl Polska mogą poświęcić zaoszczędzony czas na obsługę klientów.

E-cenówki sprawiają, iż zmniejsza się wysiłek związany z drukowaniem i zmianą cen, a co za tym idzie – procesy w firmie są jeszcze bardziej wydajne. To znaczna oszczędność papieru, tuszu, energii elektrycznej potrzebnej do działania drukarek oraz innych materiałów eksploatacyjnych. Dzięki zastosowaniu systemu elektronicznych oznaczeń cenowych można zaoszczędzić ponad 133 tony papieru rocznie.

Jak wyglądają elektroniczne oznaczenia cenowe? Bardzo podobnie do klasycznych ramek,
w których umieszczane są informacje o cenach – są to wyświetlacze umieszczone przy półkach
z towarami. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno przysporzyć trudności klientom.

Konkurencyjną ofertę sklepów Lidl Polska potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, takie jak np. raport „Koszyk Zakupowy” przygotowany przez ASM Sales Force Agency. W ostatnim opublikowanym raporcie, za sierpień 2023 r. sieć zajęła pierwsze miejsce ogółem w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych.

Idź do oryginalnego materiału