Fundacja UNIQA organizuje konkurs, który promuje empatię, wsparcie rówieśnicze oraz uważność na potrzeby innych. Nagrodzone i wyróżnione filmy zostaną zaprezentowane podczas Festiwalu Młode Horyzonty. Zgłoszenia można przesyłać do 10 lipca 2025 roku.
Fundacja UNIQA zaprasza początkujących filmowców w wieku od 18 do 40 lat do udziału w konkursie „Wszystko ok?”. Zainteresowani twórcy mogą zgłaszać krótkie (2–5 minutowe) filmy ilustrujące, jak przeciwdziałać hejtowi wśród dzieci i młodzieży. To rozwinięcie inicjatyw Fundacji UNIQA, która promuje empatię oraz wsparcie rówieśnicze w społecznościach szkolnych. To kolejna inicjatywa skierowana do młodych artystów, po ubiegłorocznym konkursie na plakat „Szkoda życia na hejt”.
– Sztuka filmowa ma niezwykłą moc oddziaływania na emocje i świadomość odbiorców. Poprzez konkurs „Wszystko ok?” chcemy dać twórcom przestrzeń do wyrażenia swojego sprzeciwu wobec hejtu i pokazania, jak ważne są rozmowa, empatia i wsparcie w codziennym życiu młodych ludzi – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, prezeska Fundacji UNIQA oraz członkini jury konkursu. – Bardzo mocno wierzymy, iż tego typu inicjatywy mogą zwrócić uwagę młodych twórców na problematykę hejtu i zainspirują innych do bycia bardziej uważnym na świat, w którym funkcjonujemy – dodaje.
Na autorów najlepszych prac czekają nagrody pieniężne:
I miejsce – 10 000 zł
II miejsce – 3 000 zł
III miejsce – 2 000 zł
Dodatkowo, nagrodzone i wyróżnione filmy mogą zostać zaprezentowane podczas Festiwalu Młode Horyzonty, co stanowi wyjątkową okazję do dotarcia ze swoim przekazem do szerokiej młodej publiczności.
Zgłoszenia można przesyłać do 10 lipca 2025 roku za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie: https://fundacjauniqa.pl/konkurs/.
Fundacja UNIQA wraz z partnerami (Fundacją Instytut Cyfrowego Obywatelstwa , Uniwersytetem SWPS oraz RESQL) realizuje projekty skierowane do uczniów, rodziców i nauczycieli. Prowadzi warsztaty, spotkania edukacyjne, tworzy wartościowe materiały edukacyjne dostępne bezpłatnie dla każdej zainteresowanej osoby oraz prowadzi kampanie społeczne mówiące o problemie jakim jest hejt. Z programów Fundacji skorzystało już ponad 61 tys. osób.
Źródło: UNIQA Polska