
Znany przede wszystkim ze swojej działalności w sektorze e-commerce, x-kom ogłosił znaczące rozszerzenie swojego portfolio o usługi związane z cyfrową transformacją przedsiębiorstw. Firma nawiązała strategiczne partnerstwo z WEBCON, największym polskim dostawcą platformy low-code do automatyzacji procesów biznesowych i elektronicznego obiegu dokumentów. Celem tego ruchu jest wsparcie klientów B2B oraz sektora publicznego w ich cyfrowej podróży.
x-kom, który od lat współpracuje z ponad 3 tysiącami firm i organizacji w zakresie dostaw sprzętu i infrastruktury IT, zamierza wykorzystać swoje doświadczenie i know-how, wzbogacone o technologię WEBCON, aby oferować kompleksowe usługi digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych.
Decyzja o wejściu na ten rynek jest naturalną konsekwencją wewnętrznego wdrożenia platformy WEBCON w x-komie, które rozpoczęło się w 2021 roku. W trakcie tego projektu firma zastąpiła dotychczasowy system obiegu dokumentów i zbudowała rozwiązania obsługujące najważniejsze procesy biznesowe, w tym zarządzanie serwisem reklamacyjnym. w tej chwili x-kom wykorzystuje platformę WEBCON do obsługi aż 130 procesów, z których korzysta 1200 pracowników. W wyniku tego wdrożenia w firmie powstało wewnętrzne centrum kompetencyjne odpowiedzialne za rozwój i utrzymanie platformy.
Artur Opara, Product Owner w x-komie, podkreśla, iż wewnętrzne wdrożenie pozwoliło firmie zbudować unikalną wiedzę i doświadczenie: “Zależało nam na tym, by móc jeszcze sprawniej reagować na zmiany rynkowe i samodzielnie wdrażać kolejne rozwiązania. Nasze potrzeby biznesowe ciągle rosną, a na wszystkie możemy odpowiadać niemal od ręki, wykorzystując platformę od WEBCON. Wraz z rozwijaniem kolejnych aplikacji rosły też kompetencje kolejnych pracowników i działów. W efekcie zbudowaliśmy zespół ekspertów, którzy doskonale znają narzędzie i z jego pomocą tworzą praktyczne, innowacyjne rozwiązania i aplikacje. To ogromna wartość biznesowa, którą chcieliśmy wykorzystać.”
Sukces wewnętrznej transformacji stał się impulsem do komercjalizacji tych kompetencji. x-kom wierzy, iż dzięki własnym doświadczeniom może skutecznie wspierać inne firmy w procesie digitalizacji. “Wiemy, jak dużą rolę w cyfryzacji pełni odpowiednie narzędzie i partner, który pomaga we wdrożeniu rozwiązania oraz jest solidnym wsparciem w jego optymalizacji. Sami przetestowaliśmy wiele technologii i na własnym przykładzie przekonaliśmy się, iż platformy low-code do automatyzacji procesów mogą być realnym wsparciem dla biznesu. Dzięki zdobytej wiedzy i znajomości narzędzia, możemy nieść pomoc, jakiej firmy potrzebują na początku drogi do cyfrowej transformacji” – dodaje Artur Opara.
Łukasz Wróbel, Chief Business Development Officer w WEBCONie, z zadowoleniem komentuje partnerstwo: “Współpraca z x-kom to wyjątkowe success story z platformą WEBCON BPS w tle. Z satysfakcją obserwujemy, jak x-kom rozwija swoje kompetencje w obszarze automatyzacji i cyfryzacji. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom firma nie tylko umocniła swoją pozycję lidera na rynku e-commerce, ale także wyznacza nowe standardy w branży. Dla nas decyzja o formalnym partnerstwie z x-kom to potwierdzenie zaufania, jakie wypracowaliśmy wspólnie przez lata. Cieszymy się, iż do grona naszych partnerów dołącza firma o tak silnej pozycji i innowacyjnym podejściu do transformacji cyfrowej.”
Wejście x-komu na rynek usług digitalizacji procesów biznesowych może stanowić interesujące wyzwanie dla obecnych graczy i otworzyć nowe możliwości dla firm poszukujących wsparcia w cyfrowej transformacji. Będziemy śledzić rozwój tej inicjatywy i informować o jej dalszych postępach.