Za co lubimy kolej? UTK podsumował badanie satysfakcji pasażerów kolei

2 dni temu

Komfort, możliwość korzystania z ulg i atrakcyjny czas przejazdu – to czynniki, które decydują o atrakcyjności kolei. Najwięcej narzekamy zaś na punktualność, niedogodny rozkład jazdy i ceny biletów. Urząd Transportu Kolejowego przedstawił Raport po przeprowadzonym badaniu satysfakcji pasażerów kolei.

Raport – przygotowany na podstawie przeprowadzonej ankiety – powstał, by przedstawić kompleksowy obraz kolei w oczach jej klientów. Pokazuje również zmiany, jakie nastąpiły od poprzednich badań z 2019 i 2021 roku. To także źródło informacji dla przewoźników oraz zarządców infrastruktury na temat potrzeb podróżnych, niedogodności, których doświadczają oraz oczekiwanych kierunków zmian.

-Kolej zmienia się na naszych oczach, a równocześnie wyraźnie wzrasta liczba zadowolonych pasażerów. Pokazuje to raport z naszego badania opinii pasażerów. Zapraszam do jego lektury, a podmioty kolejowe zachęcam do uwzględnienia jego wyników podczas planowania inwestycji, szkoleń personelu czy tworzenia własnych strategii rozwoju – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. – Liczę, iż przygotowane przez Urząd Transportu Kolejowego opracowanie będzie dla Państwa cennym źródłem wiedzy i przyczyni się do podnoszenia jakości świadczonych usług oraz ich lepszego dostosowania do oczekiwań podróżnych – dodaje Prezes UTK.

Badanie satysfakcji pasażerów miało formę interaktywnej ankiety. Wypełniło ją łącznie 2208 osób (niemal 700 więcej niż we wcześniejszej edycji), w tym blisko 41% zadeklarowało korzystanie z kolei co najmniej kilka razy w miesiącu. Formularz składał się z pytań otwartych i zamkniętych, które zostały wcześniej skonsultowane z organizacjami społecznymi działającymi na rynku pasażerskich przewozów kolejowych oraz instytucjami publicznymi, które podejmują działania na rzecz osób z niepełnosprawnością.

Idź do oryginalnego materiału