Zalando jako pierwsza firma o takiej skali wprowadza funkcję pomiaru ciała, aby pomóc klientom w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru. Klienci w regionie DACH (Austria, Niemcy i Szwajcaria) otrzymają rekomendacje dotyczące rozmiaru oparte na ich rzeczywistych wymiarach, po wykonaniu dwóch zdjęć.
Nowa funkcja ma potencjał dalszego zmniejszenia liczby zwrotów związanych z rozmiarami, a także, w dłuższej perspektywie, do zmniejszenia ilości odpadów tekstylnych poprzez edukację marek na temat rozmiarów klientów.
Nowe narzędzie
Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, wprowadza nowe narzędzie, które umożliwi klientom uzyskanie rekomendacji rozmiaru opartego o ich rzeczywiste wymiary. Dwa zdjęcia w obcisłym ubraniu, wykonane urządzeniem klienta, wystarczą, aby Zalando mogło określić wymiary użytkownika i pomóc mu w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru odzieży. To pierwsze takie rozwiązanie w branży – żadna inna platforma o skali Zalando nie wprowadziła dotąd takiej usługi.
Funkcja ta jest już dostępna dla klientów z regionu DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria), którzy mogą skorzystać z niej przy zakupie górnych części odzieży damskiej, w tym także sukienek. Te kategorie produktowe stanowią dla klientów największe wyzwanie w zakresie znalezienia odpowiedniego rozmiaru. Nowe rozwiązanie Zalando, które pomaga idealnie dopasować odzież, będzie w przyszłości rozszerzane na inne kategorie oraz pozostałe rynki.
– Pomoc w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru jest ważnym elementem pogłębiania relacji z klientami. Czekanie na zamówioną rzecz tylko po to, żeby odkryć, iż nie pasuje, jest frustrujące. Wprowadzając rekomendacje rozmiarów, oparte na wymiarach ciała, kontynuujemy wykorzystanie innowacji, w celu rozwiązania dla klientów jednego z głównych problemów branży modowej – mówi Stacia Carr, VP Size & Fit w Zalando. – Dodatkowo, dzięki tej funkcji możemy przez cały czas wspierać nasze marki partnerskie, dostarczając im informacji na temat preferencji dotyczących rozmiarów i dopasowania odzieży przez ich klientów – dodaje.
Spersonalizowane doświadczenie
Zalando konsekwentnie dąży do zapewniania klientom spersonalizowanych doświadczeń, opartych na zaufaniu i ochronie prywatności. W związku z tym, podczas określania wymiarów ciała użytkowników, żadne ze zdjęć nie opuszcza telefonów klientów – są one usuwane, a klienci mają pełną kontrolę nad tym, jakie dane udostępnić.
Rekomendacje rozmiaru oparte na rzeczywistych wymiarach ciała to kolejny krok Zalando ku temu, aby klienci byli w stanie wybrać odpowiedni rozmiar kupowanej rzeczy już za pierwszym podejściem. Rozwiązanie pozwoli także utorować drogę do bardziej spersonalizowanego doświadczenia związanego z wirtualną przymierzalnią. Ostatnio Zalando z powodzeniem przeprowadziło trzeci pilotaż wirtualnej przymierzalni, dając ponad 51 milionom klientów na wszystkich 25 rynkach możliwość stworzenia awatara 3D poprzez podanie swojego wzrostu, wagi i płci. Pilotaż skupił się na konkretnym zestawie jeansów – jednej z najtrudniejszej kategorii pod względem dopasowania rozmiaru, ze względu na niejednolite standardy, umożliwiając klientom zobaczenie, jak konkretne modele różnych marek wyglądają na ich wirtualnych awatarach. W przyszłości obie technologie mogą zostać zintegrowane, tak aby klienci, z wykorzystaniem swoich rzeczywistych wymiarów, mogli tworzyć awatary 3D, które jeszcze dokładniej odzwierciedlają ich sylwetkę
Dzięki pracy wewnętrznego zespołu ds. rozmiarów i dopasowania, firma już teraz zredukowała wartość zwrotów związanych z rozmiarem o 10 proc., w porównaniu do produktów, przy których rekomendacje dotyczące rozmiaru nie są oferowane. Doświadczenie to opiera się zarówno na technologii Zalando, jak i na rozwiązaniach opracowanych przez firmę Fision, szwajcarskiego dewelopera aplikacji mobilnych pomiarów ciała, którą Zalando przejęło w 2020 roku.
– Klienci są zawsze w centrum wszystkiego, co robimy w Zalando. Chcemy, aby czuli się tak, jakby odwiedzali prywatny butik, w którym sprzedawcy są zawsze gotowi doradzać w zakresie stylu i rozmiaru. Skupiamy się nad pogłębieniem naszych relacji z polskimi klientami poprzez najwyższy stopień personalizacji, w czym wspiera nas technologia. Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie rekomendacji rozmiarów na podstawie pomiarów ciała również na rynku polskim – mówi Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.