Rada Nadzorcza Zalando powołała Annę Dimitrovą na stanowisko Dyrektora Finansowego (CFO). Dołączy ona do Zarządu i przejmie odpowiedzialność za zespoły Finansów i Ładu Korporacyjnego od 1 stycznia 2026 roku. Wcześniej zajmowała wysokie stanowiska kierownicze w Vodafone Group i Deutsche Glasfaser w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Czechach.
Dzięki międzynarodowej karierze trwającej ponad 20 lat, Anna Dimitrova wnosi szerokie doświadczenie we wszystkich aspektach finansów, w tym w fuzjach i przejęciach, rynkach kapitałowych i relacjach inwestorskich. w tej chwili pełni funkcję Group CFO w Deutsche Glasfaser, a wcześniej zajmowała szereg wysokich stanowisk kierowniczych w Vodafone Group, w tym CFO Vodafone w Niemczech i Czechach oraz Group Financial Controller. Jako Dyrektor ds. Strategii, Rozwoju Korporacyjnego i Integracji w Vodafone Germany, kierowała integracją i realizacją synergii po przejęciach Kabel Deutschland i Unity Media.
– Anna łączy głęboką wiedzę finansową, silne strategiczne myślenie, sprawdzone przywództwo dużych, interdyscyplinarnych zespołów oraz wyjątkowe osiągnięcia w prowadzeniu transformacji – powiedział Kelly Bennett, Przewodniczący Rady Nadzorczej Zalando.
Technologia zmienia biznes
W miarę jak Zalando rozwija swoją strategię polegającą na budowie wiodącej paneuropejskiej platformy e-commerce w branży mody i stylu życia w obszarach Business-to-Consumer (B2C) i Business-to-Business (B2B), Anna Dimitrova odegra kluczową rolę w wzmacnianiu silnych podstaw finansowych firmy, wspieraniu skalowalnego wzrostu i odblokowywaniu znaczącej długoterminowej wartości. David Schröder, który od marca pełnił funkcję tymczasowego CFO, ponownie skupi się na swoich obowiązkach jako Co-CEO.
– Jestem podekscytowana dołączeniem do Zalando w tak kluczowym momencie, kiedy zaktualizowana strategia ekosystemu otwiera nowe możliwości komercyjne zarówno w segmencie B2C, jak i B2B, aby jeszcze lepiej służyć konsumentom i partnerom w całej Europie – powiedziała Anna Dimitrova. – Podobnie jak Zalando, pasjonuje mnie to, jak technologia zmienia życie klientów, społeczeństwa i modele biznesowe. Zalando jest dowodem na to, iż Europa może produkować firmy wzrostowe w erze cyfrowej. Jestem podekscytowana możliwością współpracy ze wszystkimi, aby przyspieszyć wzrost, zwiększyć marże i generować silne przepływy pieniężne na skalę europejską – dodała.

9 godzin temu







