Sposób oznaczenia promocji w ofercie sklepów Renee.pl i Born2Be.pl wzbudził wątpliwości UOKiK. Trwa postępowanie przeciwko AzaGroup będącej ich właścicielem.
Realizacja dyrektywy Omnibus
Postępowanie ma związek z niewłaściwą realizacją przez AzaGroup przepisów dyrektywy Omnibus. Zgodnie z nimi przedsiębiorcy mają obowiązek umieszczania informacji o najniższej cenie towaru lub usługi w okresie 30 dni przed wprowadzeniem promocji.
„Wielokrotnie podkreślaliśmy, iż informacja o cenie musi być podana jasno, wyraźnie i nie może wprowadzać w błąd. W przypadku promocji najniższa cena z 30 dni przed obniżką jest najważniejsza dla konsumenta. Bez niej nie ma żadnego punktu odniesienia, który pozwoliłby ocenić rzeczywistą wielkość rabatu. Cały czas analizujemy działania różnych przedsiębiorców pod tym kątem i reagujemy, gdy widzimy nieprawidłowości” – zaznacza Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Zarzuty wobec AzaGroup
Na skutek prowadzonego postępowania UOKiK sformułował wobec właściciela sklepów Renee.pl i Born2Be.pl trzy zarzuty. Pierwszy dotyczy nieinformowania w aplikacji mobilnej oraz stronie internetowej sklepów o najniższej cenie z okresu 30 dni przed promocją. Drugi to wprowadzanie w błąd co do ceny produktów. Na reklamach jest przedstawiona cena dostępna jedynie dla członków klubów lojalnościowych sklepów. O tym konsument dowiaduje się dopiero po kliknięciu reklamy. Nie prezentując informacji o najniższej cenie sprzed 30 dni, sklepy wprowadzają konsumentów w błąd również co do korzyści cenowej.
Postępowanie może zakończyć się nałożeniem na AzaGroup kary finansowej. Jej wysokość może wynieść do 10% obrotu przedsiębiorcy. W związku z błędnym prezentowaniem promocji UOKiK postawił już wcześniej zarzuty Zalando, Media Markt, Sephora, Glovo oraz Shell Polska.