Zmiany w kadrze zarządzającej Komputronik S.A. – firma stawia na omnichannel

2 dni temu
Zdjęcie: Komputronik, logo


Firma Komputronik S.A., znana na polskim rynku jako czołowy sprzedawca elektroniki użytkowej, ogłosiła istotne zmiany w swojej strukturze organizacyjnej. Decyzja o połączeniu działów sprzedaży internetowej i stacjonarnej z centrum obsługi klienta oraz zespołów marketingu i digital development jest efektem wieloletnich działań, zmierzających do realizacji strategii wielokanałowej sprzedaży, znanej jako model omnichannel.

Wprowadzane zmiany mają na celu dalsze umocnienie pozycji Komputronika na konkurencyjnym rynku, gdzie najważniejsze staje się zintegrowane podejście do obsługi klienta, a także optymalizacja działań marketingowych i sprzedażowych.

Nowa struktura zarządzania

Kluczowe zmiany organizacyjne objęły awanse i rozszerzenie zakresu obowiązków zarządzających. Marcin Mordak, dotychczas odpowiedzialny za sieć sprzedaży, został mianowany Dyrektorem Sprzedaży Omnichannel. Objął on nadzór nad wszystkimi kanałami sprzedaży oraz usługami firmy, co ma na celu ujednolicenie oferty dla klientów zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online.

Radosław Olejniczak, pełniący funkcję Dyrektora Zakupów i Handlu, będzie teraz odpowiedzialny także za rozwój sprzedaży na marketplace’ach – zarówno w Polsce, jak i za granicą. Olejniczak podkreśla, iż rozwój na platformach typu marketplace to jeden z priorytetów Komputronika, co ma zwiększyć dostępność oferty firmy dla szerszego grona klientów.

Z kolei Karolina Pietz-Drapińska objęła nowoutworzone stanowisko Dyrektora Marketingu & Digital Development, łącząc zespoły e-commerce i marketingu. Jej zadaniem będzie dalszy rozwój platform sprzedażowych Komputronika oraz dostosowywanie oferty do dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów.

Wielokanałowa strategia przyszłością sprzedaży

Jak podkreśla prezes zarządu Grupy Komputronik, Wojciech Buczkowski, reorganizacja to naturalny krok w kierunku umocnienia strategii omnichannel. Przeprowadzane zmiany mają ułatwić ujednolicenie oferty we wszystkich kanałach sprzedaży, co pozwoli na budowanie długotrwałych relacji z klientami. W dobie cyfryzacji i zmieniających się oczekiwań konsumentów, firmy muszą oferować spójne doświadczenia zakupowe zarówno online, jak i offline.

“Ostatnie lata przyniosły ogromne zmiany na rynku, a badania pokazują, iż aż 91% klientów oczekuje wielokanałowej relacji ze sprzedawcą. Pracowaliśmy w ten sposób od kilkunastu lat, a teraz zdecydowaliśmy się na wzmocnienie naszej strategii biznesowej, koncentrując się jeszcze mocniej na omnichannelowym dotarciu do klienta. Wprowadzone zmiany w strukturze firmy są naturalnym krokiem w tym kierunku. Reorganizacja pozwoli nam jeszcze lepiej ujednolicić naszą ofertę we wszystkich kanałach sprzedaży, co jest najważniejsze dla budowania zaufania i trwałych relacji zarówno z nowymi, jak i stałymi klientami”mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Grupy Komputronik.

Personalizacja i rozwój technologiczny

Karolina Pietz-Drapińska podkreśla, iż kluczowym elementem strategii Komputronika jest dostosowywanie się do zmieniających się preferencji konsumentów, zwłaszcza młodszych pokoleń.

“Obserwacje rynku pokazują, iż dziś 70% millenialsów śledzi poszczególne marki i dokonuje zakupów za pośrednictwem średnio aż 6 kanałów. Każde nowe pokolenie staje się coraz bardziej mobilne i takiej samej mobilności oczekuje od sprzedawców. To wymaga wprowadzenia nowych funkcjonalności jak np. błyskawiczne, ale merytoryczne czaty. Klienci lubią mieć wybór, ale z drugiej strony oczekują od sprzedawcy podpowiedzi. Tu z kolei z pomocą przychodzą konfiguratory i scenariusze rekomendacji” tłumaczy Pietz-Drapińska.

W związku z tym, Komputronik planuje dalszy rozwój technologiczny swoich platform sprzedażowych, wprowadzając nowe funkcjonalności, takie jak szybkie czaty czy konfiguratory produktów. Firma dąży do tego, aby nie tylko odpowiadać na aktualne potrzeby klientów, ale także przewidywać ich przyszłe oczekiwania.

Ekspansja na marketplace’ach i optymalizacja działań

Strategia omnichannel to nie tylko ujednolicenie działań wewnętrznych, ale także ekspansja na nowe rynki i platformy sprzedażowe. Komputronik planuje rozwijać swoją obecność na marketplace’ach, co pozwoli zwiększyć zasięg oferty, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Według Radosława Olejniczaka, wdrożone już rozwiązania przynoszą pozytywne efekty, a firma zamierza kontynuować ekspansywną politykę sprzedażową.

Komputronik, firma z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem na polskim rynku, kontynuuje rozwój strategii wielokanałowej sprzedaży. Reorganizacja struktury wewnętrznej i skupienie na omnichannel pozwolą firmie lepiej dostosować się do potrzeb współczesnych konsumentów, jednocześnie zwiększając efektywność operacyjną i optymalizując działania marketingowe. Wdrożone zmiany mają na celu dalszy wzrost biznesu i umocnienie pozycji marki na rynku.

Idź do oryginalnego materiału