19 milionów PLN podatku CIT odprowadził Auchan za 2024 rok

2 tygodni temu

Auchan Polska przedstawiła wyniki finansowe za 2024 r. Przychody ze sprzedaży odnotowane przez spółkę przekroczyły 10 992 mln PLN. W 2024 r. firma zapłaciła ponad 19 mln podatku CIT, otrzymała zwrot nadpłaconego podatku CIT za lata 2018-2020 w wysokości 17 mln zł. Sieć zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 167 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej firmy wyniósł 280 mln zł.

Sieć skupia się na rozwoju marek własnych Auchan, a w szczególności marki własnej Pewni Dobrego a 96% asortymentu pochodzi z Polski. Optymalizacja struktury organizacyjnej, dostosowana do zmniejszanych powierzchni handlowych, pozwoliła utrzymać konkurencyjność cenową firmy.

Jednym z naszych priorytetów w ramach modernizacji sklepów pozostaje transformacja energetyczna – kontynuujemy inwestycje w program dekarbonizacji oraz dążymy do promowania oferty niskoemisyjnej, wspierającej bardziej zrównoważony styl życia. Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję na krajowym rynku, rozwijając sieć sklepów – własnych i franczyzowych – zwłaszcza w formacie convenience i supermarketów. Stawiamy też na strategiczne partnerstwa, które wspierają ten rozwój. Jednocześnie intensywnie inwestujemy w digitalizację, aby w pełni wykorzystywać potencjał nowoczesnych technologii – zarówno w codziennym funkcjonowaniu sklepów, jak i w budowaniu jeszcze lepszych doświadczeń zakupowych – mówi Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska.

Firma zarządza siecią 110 sklepów własnych w Polsce: 70 hipermarketów, w tym 3 hipermarkety Atac hiper discount i 39 supermarketów oraz sklepem autonomicznym Auchan GO. Ponadto sieć współpracuje z 27 sklepami franczyzowymi i 105 sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan w partnerstwie z bp.

Idź do oryginalnego materiału