2 na 3 gości hotelowych w Polsce obawia się oszustwa podczas dokonywania rezerwacji

2 tygodni temu

Badanie Adyen Hospitality Report 2024 analizuje globalne i lokalne trendy w branży hotelarskiej, z naciskiem na bezpieczeństwo płatności oraz adaptację nowych technologii. Badanie obejmuje dane z 19 krajów, w tym Polski, i ukazuje istotne wyzwania oraz zmieniające się potrzeby gości hotelowych.

Najważniejsze wnioski:

  1. Rosnące obawy o bezpieczeństwo płatności
    Ponad 68% gości hotelowych w Polsce obawia się oszustwa podczas dokonywania rezerwacji, co potwierdzają dane z hoteli – 44% z nich odnotowało wzrost prób oszustw w ciągu ostatniego roku. Straty hoteli wynikające z oszustw w skali globalnej wynoszą średnio ponad 2 miliony USD rocznie.
  2. Ewolucja preferencji płatniczych gości
    Aż 64% gości ma preferowane metody płatności przy rezerwacjach online, a 34% rezygnuje z rezerwacji, jeżeli wybrana metoda nie jest dostępna. Coraz większą popularność zyskują płatności w aplikacjach (22%), cyfrowe portfele (13%) oraz opcje typu „Kup teraz, zapłać później” (4%).
  3. Oczekiwania dotyczące płynności doświadczeń
    Ponad połowa gości (58%) oczekuje płynnego doświadczenia od rezerwacji po wymeldowanie, w tym możliwości zapłaty przy zameldowaniu (45%) oraz bezpłatnego anulowania rezerwacji do 24 godzin przed pobytem (51%).
  4. Rosnące znaczenie automatyzacji i technologii
    • 58% hoteli deklaruje pełną zgodność z normami PCI, co poprawia bezpieczeństwo transakcji.
    • 24% hoteli wdrożyło w pełni zautomatyzowane procesy uzgadniania płatności, jednak 25% uważa, iż administracja płatnościami ogranicza ich rozwój.
    • Nowoczesne technologie, takie jak mPOS, tokenizacja czy Tap to Pay, stają się najważniejsze dla poprawy płynności i bezpieczeństwa płatności.
  5. Zróżnicowanie dostawców jako wyzwanie
    Większość hoteli (79%) współpracuje z trzema lub więcej dostawcami płatności, co komplikuje procesy i ogranicza integrację. Jednocześnie 58% hoteli planuje wprowadzenie nowych metod płatności, w tym międzynarodowych (np. WeChat).

Rozwiązania takie jak tokenizacja czy Tap to Pay umożliwiają szybsze i bardziej bezpieczne transakcje, co wpływa na lepsze doświadczenia gości. Tokenizacja zamienia dane karty na unikalny token, co pozwala na płynne transakcje podczas całego pobytu w hotelu. Podobne rozwiązania już teraz dominują w luksusowym handlu detalicznym, gdzie 75% transakcji odbywa się dzięki funkcji Tap to Pay.

O badaniu:

Badanie Adyen Hospitality Report analizuje globalne i lokalne trendy wpływające na przedsiębiorstwa na całym świecie. Raport łączy dane biznesowe i konsumenckie z 19 krajów. jeżeli nie wskazano inaczej wszystkie dane wskazane w informacji prasowej dotyczą polskiej części badania.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 31 maja do 19 czerwca 2024 roku na grupie 7,661 przedstawicieli branży hotelarskiej (próbka badawcza wykluczała jednoosobowe działalności gospodarcze, skupiając się na firmach o wysokim potencjale wzrostu i dużych przedsiębiorstwach) oraz 31,312 konsumentów (próbki były reprezentatywne na poziomie krajowym) z Japonii, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Meksyku, Kanady i USA.

Idź do oryginalnego materiału