Agnieszka Gutowska, Nhood Services Poland: w trosce o lokalne społeczności [KOMENTARZ]

5 miesięcy temu

Zespół Nhood Services Poland od wielu lat angażuje się w realizację celów zrównoważonego rozwoju zdefiniowanych przez ONZ. W ramach strategii ESG, firma nieprzerwanie od 13 lat rozwija działania z zakresu wpływu społecznego, prowadząc w zarządzanych obiektach handlowych wielowątkowy program CSR „Dobry sąsiad” – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Agnieszka Gutowska, dyrektor komunikacji, marketingu i CSR Nhood Services Poland.

„Dobry sąsiad” to długofalowy, autorski i kompleksowy program CSR, który zespół Nhood Services Poland prowadzi nieprzerwanie od 2012 roku w 24 centrach i galeriach handlowych. Bogaty wachlarz aktywności podejmowanych w ramach programu co roku wzbogacamy o nowe propozycje dla lokalnej społeczności. Program „Dobry sąsiad” jest jednym z narzędzi realizacji naszej strategii ESG – People, Planet, Profit.

W trosce o lokalne społeczności

Poprzez różnorodne działania Nhood Services Poland z zaangażowaniem pielęgnuje relacje z najbliższym otoczeniem i wspiera w zrównoważonym rozwoju lokalne społeczności. Realizuje w ten sposób wybrane cele zrównoważonego rozwoju wg SDG, szczególnie cele nr 3, 4, 11 i 13.

Skalę programu CSR „Dobry sąsiad” doskonale ilustruje fakt, iż liczba wydarzeń organizowanych w jego ramach rośnie z roku na rok. W 2023 roku odbyło się 439 akcji CSR, co stanowi wzrost o 16 proc. w porównaniu do 2022 roku. Łącznie w 2023 roku odbyły się 10 842 dni eventowe.

Co roku firma szczegółowo prezentuje prowadzone działania w „Raporcie zrównoważonego rozwoju Nhood Services Poland”, który udostępnia na swojej stronie internetowej. W 2023 roku po raz pierwszy raport został przeprowadzony według standardów GRI.

Bogaty program wydarzeń w ramach 5 ścieżek tematycznych

Od stycznia do grudnia 2023 roku w 22 Centrach Handlowych Auchan oraz w Galerii Łomianki i Galerii Bronowice odbywały się wydarzenia dobrane pod kątem potrzeb lokalnej społeczności. Kalendarz aktywności jest układany w przemyślany sposób, często nawiązuje do lokalnych tradycji i zwyczajów. Do współorganizowania wydarzeń Nhood Services Poland zaprasza lokalne organizacje, m.in. fundacje, stowarzyszenia oraz organizacje zajmujące się pomocą zwierzętom.

Inkluzywność programu wyraża się w szerokim dostępie. Zespół Nhood Services Poland dba o to, by propozycję aktywności znaleźli dla siebie przedstawiciele różnych grup wiekowych. W programie aktywności poszczególnych obiektów są wydarzenia profilowane dla rodzin z małymi dziećmi, dorosłych oraz seniorów. Udział i materiały na różnorodne zajęcia są zawsze bezpłatne.

W ramach programu „Dobry sąsiad” Nhood Services Poland realizuje 5 ścieżek tematycznych – kultura i nauka, ekologia, bezpieczeństwo i zdrowie, region, sport i zabawa. W ramach każdej z powyższych ścieżek każdego roku odbywa się kilkadziesiąt wydarzeń.

Lokalna społeczność angażuje się w wydarzenia organizowane w ramach programu „Dobry sąsiad”. Szczególną popularnością cieszą się akcje prozdrowotne, garażowe wyprzedaże, zbiórki, teatrzyki i rodzinne warsztaty.

Wybrane akcje w ramach programu CSR „Dobry sąsiad”

Celem akcji Mosznowładcy zorganizowanej w Galerii Bronowice, zarządzanej przez zespół Nhood Services Poland, było zwiększenie świadomości na temat nowotworów jąder oraz zachęcenie do badań profilaktycznych. Panowie przed 40. rokiem życia mogli wykonać badanie USG jąder, a starsi oznaczyć poziom markera nowotworowego prostaty (PSA). W bezpłatnych badaniach wzięło udział 704 mężczyzn. W 2023 roku akcja odbyła się po raz siódmy i została opisana w corocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2023” opracowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Poprzez cykliczne wymiany i wyprzedaże sąsiedzkie na Śląsku Nhood Services Poland przekonywał klientów zarządzanych obiektów, iż wprowadzenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego wpływa na stan klimatu i lokalną społeczność. W 2023 roku w Centrach Handlowych Auchan w Bielsku-Białej, Gliwicach, Katowicach, Mikołowie, Poczesnej oraz Sosnowcu odbyło się 49 „garażówek”, podczas których zainteresowani mogli bezpłatnie wystawić rzeczy na sprzedaż. Wydarzenia miały stałych bywalców – zarówno wśród sprzedawców, oferujących przedmioty retro, zabawki czy ubrania, jak i kupujących. Wzięło w nich udział ok. 1200 sprzedających, a wydarzenia odwiedzały tysiące gości. Ta akcja również została opisana w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2023” opracowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Co roku zespół Nhood Services Poland wzbogaca program aktywności proponowanych lokalnym społecznościom w ramach programu CSR „Dobry sąsiad”. Jego filary pozostają niezmienne, ale wydarzenia dostosowywane są do potrzeb, trendów społecznych czy specyfiki regionów.

Autorką komentarza jest Agnieszka Gutowska, dyrektor komunikacji, marketingu i CSR Nhood Services Poland.

Idź do oryginalnego materiału