Andrzej Cieślik: Port Łódź to swoiste multifunkcyjne miasteczko

14 godzin temu

W kolejnym roku nie zwalniamy tempa, będziemy dalej się rozwijać wprowadzając w naszym centrum kolejne innowacyjne rozwiązania. realizowane są rozmowy na temat realizacji w Porcie Łódź nowoczesnego, wielopoziomowego placu zabaw – Szwedzkiej Wioski – pisze w komentarzu Andrzej Cieślik, dyrektor Port Łódź.

W przyszłym roku minie 15 lat odkąd na obrzeżach miasta, na granicy z Pabianicami powstał jeden z największych obiektów handlowych – Port Łódź wraz z najpopularniejszym sklepem meblowym świata – IKEA. Nie każdy wróżył wtedy sukces temu konceptowi, przez lata pojawiały się wzloty i upadki spowodowane rozmaitymi czynnikami, wśród których prym wiodła oczysiwście pandemia. Obecnie Port Łódź to prężnie działające centrum handlowe, które w 2024 roku zwiększyło swoją powierzchnię najmu o blisko 4.000 mkw. i zanotowało odwiedzalność większą o blisko 5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Dołączyły do nas kolejne marki, jak m. in. Tous, Greenpoint czy Hebe. Dotychczasowi najemcy znacznie powiększyli swoje sklepy, np. Reserved czy Rossmann.

Zmiany są konieczne

Jak mówi dawne przysłowie: „Czasy się zmieniają i my zmieniamy się wraz z nimi”. Musimy. To warunek konieczny by funkcjonować i trzymać pozycję lidera. Liczne wyzwania, których doświadczyła nasza branża w ostatnich latach mocno zweryfikowały to, kto w handlu się utrzyma, a kto zniknie. Wiele galerii handlowych niestety nie wytrzymało presji i nie było w stanie na siebie zarabiać, co poskutkowało licznymi rozbiórkami i zastąpieniem konceptów handlowych np. osiedlami mieszkaniowymi. Jednak największe centra, mimo niewątpliwie niezwykle trudnych sytuacji w handlu, wytrwały i teraz wychodzą na prostą, a choćby odnotowują znaczne wzrosty. w tej chwili pytanie, które sobie stawiamy brzmi: Czy bogata oferta zakupowa wystarczy by utrzymać dotychczasowych zakupowiczów i przyciągnąć nowych klientów? Odpowiedź jest oczywista – nie. Zmieniły się czasy, zmienili się ludzie i zmieniły się ich potrzeby i przyzwyczajenia.

Kiedyś wizyta w centrum handlowym spełniała dwie potrzeby – zakupową i rozrywkową, bowiem samo wyjście do galerii stanowiło dla wielu osób formę rozrywki. Te czasy dawno minęły. Ludzie coraz częściej chcą bywać w wielofunkcyjnych kompleksach, gdzie poza zakupami, mogą wziąć udział w przygotowanych często bezpłatnych atrakcjach, wydarzeniach kulturalnych czy rozrywkowych, skorzystać z oferty restauracji i spędzić czas na świeżym powietrzu. Ważna jest dla nich też obecność parkingu, gdzie mogą zostawić samochód nie martwiąc się o brak miejsca postojowego. Centra handlowe, które nie zmieniają się i nie odpowiadają na te oczekiwania nie mają racji bytu. Musimy się zmieniać by podążać za tym, czego oczekują od nas goście. Oczywiście powiedzmy sobie szczerze – nie każda galeria handlowa ma możliwość rozbudowy czy zmiany swojego charakteru. My mieliśmy taką szansę i skorzystaliśmy z niej w 100 proc..

Wielofunkcyjność kluczem do sukcesu

Ważny jest pomysł, działanie i wartości dodane do oferty zakupowej. Czyli wszystko to, co zbliża nas do wielofunkcyjnych kompleksów. W Porcie Łódź mamy ok. 150 sklepów z rozmaitą ofertą i usługami, zatem każdy z pewnością znajdzie tu coś interesującego dla siebie. W naszym centrum znajdują się zarówno wielkie sieci handlowe, jak również polskie lokalne koncepty. Dodatkowo postawiliśmy na restauracje, cukiernie i kawiarenki, których łącznie w Porcie Łodź jest aż 17. W okresie letnim wystawiamy stoliki na zewnętrzny taras z widokiem na urokliwe patio. To tu na powierzchni 7.000 mkw. znajduje się piękna fontanna, artystyczna scena, roślinność, plac zabaw dla dzieci oraz tematyczne czasowe atrakcje jak np. park linowy, kino letnie czy strefy kibica. Obok strefy restauracyjnej zlokalizowana jest jedna z największych i najnowocześniejszych sal zabaw dla najmłodszych Port Łódź Junior, w której dziecko możemy pozostawić pod opieką wykwalifikowanych animatorów.

Teraz w okresie zimowym wysnajęliśmy też część naszego parkingu podziemnego na lodowisko dla naszych gości., Tutaj dodam, iż zmotoryzowani goście centrum mają w Porcie Łódź do dyspozycji ponad 5.000 miejsc parkingowych zarówno na wewnętrznym, jak i zewnętrznym parkingu. Dysponujemy też oczywiście strzeżonym parkingiem dla rowerów. Wielkim hitem centrum jest Sport Stacja. To coś, co znacznie wyróżnia nas wśród konkurencji. Mowa o pięknym, zielonym i pełnym drzew terenie rekreacyjnym. Sport Stacja zajmuje aż 24.000 mkw. powierzchni i oferuje 12 propozycji aktywności fizycznej. Mamy tutaj siłownię, boiska do gry w piłkę nożną, koszykówkę i siatkówkę, bulodrom, tartanową bieżnię (3 tory o długości 150 metrów), ścieżkę zdrowia (100 metrowy tor przeszkód), pole do minigolfa (18 stanowisk), miasteczko rowerowe (900 mkw.), stoły do gry w ping – ponga, miejsce do gry w szachy oraz profesjonalną strefę treningową dla psów. Ze Sport Stacji korzysta lokalna społeczność, szkoły i ośrodki sportowe. Organizujemy tu też mnóstwo bezpłatnych atrakcji dla dorosłych, dzieci, a także czworonożnych przyjaciół. Zatem Port Łódź oferuje to, co jest w tej chwili najbardziej pożądane przez odbiorcę – elastyczność i wielofunkcyjność. W minionym roku umieściliśmy tam mikroinstalację fotowoltaiczną, która wytwarza prąd o mocy 50kWh na potrzeby własne.

Port Łódź to swoiste multifunkcyjne miasteczko, z ogromną zewnętrzną strefą rekreacyjną oraz cyklicznym zewnętrznym Ryneczkiem Wojewódzkim, na którym kupić można produkty prosto od rolników, dodatkowo z ogromnym urokliwym patio, restauracjami, kawiarenkami i strefami zabaw dla dzieci. Funkcjonuje u nas także bezpłatna strefa coworkingowa wyposażona w dedykowane do nowoczesnych miejsc pracy meble, ogólnodostępne ksero, drukarkę oraz bezprzewodowy internet. Dodatkowo osoby korzystające z tej przestrzeni mają do dyspozycji dwie sale konferencyjne, w których można zorganizować spotkania biznesowe. Mamy też coś dla miłośników muzyki, na terenie Portu Łódź funkcjonuje School of Music. To miejsce pełne dźwięków, do którego można przyjść i porozmawiać o muzyce, podzielić się swoimi doświadczeniami, pograć na instrumentach, zostawić ogłoszenie typu: „szukam zespołu”, „szukam muzyka” albo „kupię/sprzedam instrument”, wziąć udział w spotkaniach z ludźmi z branży muzycznej, zaprezentować swoją twórczość, poradzić się, czy zwyczajnie posłuchać muzyki. W naszym Centrum do dyspozycji mamy też dwie sale spotkań dedykowane lokalnej społeczności.

Plany na 2025 rok

W kolejnym roku nie zwalniamy tempa, będziemy dalej się rozwijać wprowadzając w naszym centrum kolejne innowacyjne rozwiązania. realizowane są rozmowy na temat realizacji w Porcie Łódź nowoczesnego, wielopoziomowego placu zabaw – Szwedzkiej Wioski. To będzie miejsce niezwykłe, pełne zabawy i uśmiechu dedykowane również dzieciom z różnymi niepełnosprawnościami. Szwedzka Wioska pojawi się obok sklepu Sinsay i taka lokalizacja wiąże się z procesem clusteringu centrum. Właśnie ta część Portu Łódź stałaby się tą najbardziej prorodzinną, podczas gdy Atrium obok sklepu IKEA byłoby strefą wydarzeń, eventów i inspiracji.

Na pewno chcemy też kontynuować nasz proekologiczny projekt realizowany we współpracy z pasjonatem przyrody Piotrem Sosnowskim: „Rośnij Dziko”. Z tą akcją jesteśmy związani już długo i realizujemy ją na naszych zielonych zadrzewionych terenach zewnętrznych oraz przed wejściami do centrum. Projekt ten wspiera bioróżnorodność i zaprasza do wspólnych warsztatów całe rodziny. Na terenach zewnętrznych planujemy również nowe nasadzenia roślin, które są mniej wymagające jeżeli chodzi o podlewanie zatem przełoży się to na mniejsze zużycie wody. Poza tym przed nami kolejne prace modernizacyjne w centrum, m. in. dalsze remonty węzłów sanitarnych, których Port Łódź ma aż 17. Wymieniać będziemy też wayfindery, czyli nasze digitalowe mapy ułatwiające klientom znalezienie lokalizacji danego sklepu czy usługi. Kolejny rok to także dalsza komercjalizacja, w tej chwili prowadzimy rozmowy z nowymi potencjalnymi najemcami.

Autorem komentarza jest Andrzej Cieślik, dyrektor Port Łódź.

Idź do oryginalnego materiału