Auchan sprytniej zarządza sklepową półką

17 godzin temu

Auchan Polska przy pomocy technologii smartway, zoptymalizował zarządzania produktami z krótką datą przydatności do spożycia. Sieć podaje, iż od 2024 roku przed zmarnowaniem uratowano blisko 12,2 tysięcy ton żywności.

Walka z marnowaniem żywności stanowi jeden z priorytetów strategii rozwoju Auchan. Nadzwyczajny wzrost skuteczności tych działań przyniosło wprowadzenie do sklepów Auchan z początkiem 2024 r. systemu zarządzania odpadami spożywczymi (FWMS) firmy Smartway – pioniera rozwiązań w tej dziedzinie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i strategicznego partnera sieci.

Polska jest jednym z pierwszych rynków Auchan, na którym technologia Smartway została wprowadzona na tak szeroką skalę. Zaledwie 3 miesiące zajęło płynne wdrożenie innowacyjnej platformy we wszystkich 109 sklepach własnych Auchan w całej Polsce, gwałtownie przynosząc wymierne korzyści.

Efekty wdrożenia platformy Smartway w naszych sklepach najlepiej świadczą o tym, iż łączenie odpowiedzialności za środowisko, z dbałością o siłę nabywczą konsumenta i równocześnie efektywność ekonomiczną sklepów jest możliwe, i to ze świetnym wynikiem – mówi Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska. Ze Smartway zwiększyliśmy skalę i skuteczność naszej walki z marnowaniem żywności – przy sprzedaży ponad 25 mln produktów z krótkim terminem ważności sięgnęła ona blisko 78%. To imponujący wynik i oczywista korzyść dla planety. Podobnie jak umożliwienie naszym klientom bardziej odpowiedzialnych zakupów, które przy zastosowaniu dynamicznej, inteligentnej stopy dyskontowej przyniosły im aż 48 mln zł oszczędności. Skokowo wzrosła też wydajność operacyjna naszych zespołów, które doceniają ujednolicenie procesu, efektywność i łatwość użycia nowych narzędzi, a także ogromną oszczędność czasu, bo choćby do 1,5 godz. dziennie. – dodaje Saussard.

Platforma wprowadzona w sklepach Auchan wykorzystuje szereg narzędzi, których zadaniem jest:

Uproszczenie procesów i wzrost efektywności
FWMS sprawia, iż proces jest płynniejszy, lepiej znormalizowany i mniej podatny na błędy, co znacznie zwiększa wydajność operacyjną.

Precyzyjne, szybki i proaktywne monitorowanie dat ważności
Platforma zapewnia 100% skuteczność w wykrywaniu produktów z krótką datą przydatności, a sprawdzenie ważności 500 produktów możliwe jest w mniej niż 4 minuty! Dodatkowo alerty z obsługiwanego przez pracownika terminala kierują go jedynie do tych produktów, które wymagają sprawdzenia. Przeciętnie jest to nie więcej niż 2% produktów, w porównaniu do 100% przy wykorzystaniu wcześniejszych metod.

Alerty wyzwalane są także w przypadku wyczerpywania się zapasów. Ich uzupełnianie to kolejny proces, który „uczący się” Smartway stale optymalizuje z wykorzystaniem algorytmów prognostycznych.

Optymalizowanie strategii rabatowych, z przejrzystą informacją dla klienta
Inteligentne narzędzia Smartway w zaledwie 3 sekundy naliczają rabat w wysokości optymalnej dla wszystkich z przecenionych artykułów i charakteru grupy produktowej.

Zespoły sklepowe korzystając z platformy Smartway posługują się specjalnie zaprojektowanymi mobilnymi stacjami kodów kresowych, które pozwalają zarządzać całym procesem i na bieżąco drukują etykiety dla przecenionych produktów. Klienci znajdą na nich informacje dot. pierwotnej i zmienionej ceny oraz wysokości zastosowanej zniżki. Nowe kody są automatycznie rozpoznawane przez system sprzedaży, co gwarantuje klientom także płynną realizację transakcji.

Idź do oryginalnego materiału