Automatyzacja w gastronomii- co przyniesie 2025 rok?

1 tydzień temu

Automatyzacja odgrywa kluczową rolę w małym biznesie, pomagając efektywnie zarządzać firmą i redukować koszty. Technologie takie jak sztuczna inteligencja (AI) wspierają małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w konkurowaniu na rynku i skalowaniu działalności. Już teraz automatyzacja rewolucjonizuje obsługę klienta, marketing czy logistykę dzięki szybkości i integracji systemów.

Automatyzacja jako najważniejszy trend w małym biznesie

Popularność automatyzacji i wynika z licznych korzyści, takich jak większa efektywność, oszczędność kosztów oraz poprawa jakości usług. Wszystkie obszary firmy zyskują na wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań i optymalizacji pracy.

Automatyzacja to klucz do uproszczenia codziennych procesów i efektywnego zarządzania czasem oraz zasobami. Dzięki niej przedsiębiorcy zyskują możliwość skupienia się na strategicznym rozwoju swojego biznesu, eliminując konieczność wykonywania powtarzalnych czynności. Co więcej, prognozy wskazują, iż technologie automatyzacji, takie jak sztuczna inteligencja, staną się nieodzownym elementem przewagi konkurencyjnej. To oznacza szybsze reagowanie na potrzeby klientów, lepszą optymalizację działań operacyjnych oraz trwały wzrost przychodów – przewaga, która napędza sukces każdej nowoczesnej firmy.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Nowoczesne narzędzia wspierające automatyzacje

Dzięki nowoczesnym technologiom automatyzacja jest teraz łatwiej dostępna i bardziej przystępna cenowo. Poniżej przedstawiamy najważniejsze narzędzia wspierające automatyzację jakie możesz zastosować w Twoim lokalu:

  • Aby przyspieszyć obsługę i wyjść naprzeciw potrzebom trzeba wyszukiwać rozwiązań które upraszczają procesy oraz są atrakcyjne dla klientów. Przykładem jest zrealizowanie zamówienia w restauracji przez QR Menu i zdalne opłacenie rachunku. Takie rozwiązanie zwiększa efektywność obsługi – klient nie czeka na kelnera, zapoznaje się z kartą dań i gwałtownie składa zamówienie, które od razu widoczne jest na kuchni. To zmniejsza liczbę błędów oraz optymalizuje pracę personelu.
  • Kioski pozwalają klientom również samodzielnie zamawiać i opłacać zamówienia, co stanowi znakomitą alternatywę i obciążenie stanowiska POS oraz kelnerów. Takie narzędzia nie tylko automatyzują proces sprzedaży ale też są dodatkową powierzchnią reklamową i zwiększają liczbę zamówień.
  • Do automatyzacji procesu delivery też znajdą się rozwiązania, które umożliwiają przesyłanie złożonego na portalu online zamówienia bezpośrednio do systemu POS. Jak to działa? Każde, złożone zamówienie na Pyszne.pl, Glovo, Uber Eat czy innym portalu tego typu wpada od razu do systemu gastronomicznego i wrzucone jest w kolejkę do realizacji. Tak zautomatyzowany proces zwiększa liczbę zrealizowanych zamówień, oszczędza czas, daje kontrolę nad wszystkimi kanałami sprzedaży w jednym miejscu a co najważniejsze pozwala zwiększać sprzedaż.
  • Gdy zamówienie na wynos jest gotowe do dostawy, również można usprawnić taki odbiór przez kuriera. Dzięki aplikacji pracownicy mają dostęp do informacji o statusie dostawy a kierowca ma podgląd do najważniejszych danych od razu, w swoim urządzeniu np. adresy i numery telefonów klientów, widok mapy z adresami, wyznaczeni optymalnej trasy dostawy, oznaczenie statusu i płatności a choćby notatki.
  • Innym przykładem jest proces sprzątania czy podawania jedzenia. To czasochłonne i powtarzające się czynności, do których świetnie sprawdzają się roboty. Podczas gdy robot kelner zawozi brudne naczynia do kuchni lub sprząta między stolikami, kelner może bardziej zaangażować się w sprzedaż i obsługę gościa. Ponadto personel jest mniej zmęczony ciągłym „bieganiem” miedzy stolikami a kuchnią co owocuje dosprzedażą oraz lepszym wizerunkiem.

To tylko kilka przykładów jak w branży gastronomicznej można zautomatyzować pracę. Wiele z tych narzędzi można łatwo zintegrować, co umożliwia szybkie wdrożenie. Wybierając takie rozwiązania, warto zwrócić też uwagę na ich elastyczność, łatwość obsługi oraz możliwość skalowania wraz z rozwojem firmy.

Korzyści i wyzwania

Rozważając inwestycję w automatyzację, warto skupić się na narzędziach, które przynoszą szybki zwrot z inwestycji, usprawniając działanie wszystkich aspektów biznesu.

Wiemy, iż automatyzacja przynosi wiele korzyści, ale jej wdrożenie wiąże się z wyzwaniami. Dla wielu małych firm, przeszkodą są ograniczone środki finansowe lub brak wiedzy technologicznej. Co ważne, proces ten wymaga odpowiedniego planowania, aby przyniósł oczekiwane efekty. Staramy się aby zminimalizować obawy i wcześniej przeanalizować procesy, które wymagają usprawnienia. Dzięki temu, firmy łatwiej określą priorytety i wybiorą odpowiednie narzędzia a tym samym działają szybciej, efektywniej i są bardziej konkurencyjne.

Idź do oryginalnego materiału