Bank PKO BP opublikował komunikat, który powinien dotrzeć do wszystkich klientów. Oszuści znaleźli nowy sposób na to, aby ukraść pieniądze zgromadzone na kontach osób korzystających z usług największego polskiego banku. Sytuacja jest poważna.
Bank PKO BP wydał istotny komunikat
Komunikat banku PKO BP został oznaczony jako "ważny". Powodem jest działalność cyberprzestępców. Oszuści po raz kolejny podszywają się pod tę instytucję i liczą na to, iż ich ofiary nie wykażą się czujnością i podejrzliwością. PKO BP zdecydował się działać ze względu na charakter oszustwa.
"Ostrzegamy przed kolejnymi atakami cyberprzestępców. Uważaj na fałszywe e-maile podszywające się pod bank o temacie: "PKO przekazało potwierdzenie płatności - ID transakcji: P24CON*****" . Wiadomości mają w polu nadawcy różne adresy mailowe, np.: »PKO Bank Polski S.A. «" - czytamy w komunikacie PKO BP. Reklama
PKO BP: To nie my wysyłamy te wiadomości
W zacytowanej powyżej wiadomości wysłanej przez oszustów pojawiają się dane, które mają wzbudzić niepokój u adresata. Cyberprzestępcy liczą, iż emocje wywołane otrzymaniem potwierdzenia zlecenia, którego się nie wykonało, a także obawą o utratę pieniędzy, sprawią, iż czujność zostanie zastąpiona pochopnym działaniem.
PKO BP zastrzega, iż to nie on jest autorem wiadomości trafiających do kolejnych Polaków. Bank w specjalnym komunikacie przypomina, iż w każdym momencie w przypadku wątpliwości klienci mogą kontaktować się z bezpłatną infolinią, gdzie otrzymają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Wiadomość wysłana przez oszustów zawiera bowiem odnośnik do strony, gdzie chwila nieuwagi wystarczy do tego, aby cyberprzestępcy przejęli pieniądze zgromadzone na kontach osobistych.
Niebezpieczna treść w wiadomości od oszustów podszywających się pod bank
PKO BP wyjaśnia, iż oszuści w wiadomości wysłanej poprzez pocztę elektroniczną zawarli link przekierowujący do niebezpiecznej domeny. Po kliknięciu w link i przejściu na stronę zewnętrzną rozpoczyna się pobieranie złośliwego systemu na aktualnie używanym urządzeniu.
W komunikacie PKO BP padły przypomnienia, aby zawsze kierować się trzema podstawowymi zasadami. Pozwolą one uchronić pieniądze zgromadzone na koncie przed wpadnięciem w ręce cyberprzestępców. Bank wskazuje, iż wystarczy:
sprawdzać adres strony wykorzystywanej do logowania do bankowości internetowej i mobilnej;pamiętać, iż wiadomości i SMS-y od PKO BP nie zawierają linków;mieć na uwadze, iż linki do fałszywych stron stworzonych przez cyberprzestępców pojawiają się również w reklamach i wyglądają niczym autentyczne odnośniki do oryginalnych stron.