BERGER Bau rozpoczyna remont odcinka drogi wojewódzkiej nr 333 od węzła Legnica Północ do granicy miasta. Na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu zmodernizowany zostanie cały przekrój drogi – od jezdni i poboczy po zatoki autobusowe i odwodnienie – co przełoży się na większą przepustowość, wyższe bezpieczeństwo i lepsze skomunikowanie Legnicy z regionalną siecią dróg. Prace potrwają 3 miesiące, a wartość kontraktu to ponad 5 milionów złotych.
W tym miesiącu BERGER Bau rozpoczyna realizację kolejnego projektu drogowego o dużym znaczeniu dla infrastruktury Dolnego Śląska. Firma przeprowadzi gruntowny remont odcinka drogi wojewódzkiej nr 333 – od węzła Legnica Północ do przejazdu kolejowego w miejscowości Rzeszotary, w gminie Miłkowice w powiecie legnickim. Inwestycja o wartości 5 084 093,39 zł netto potrwa do listopada 2025 roku. Prace obejmą wszystkie najważniejsze elementy infrastruktury drogowej – od nawierzchni jezdni, przez pobocza, chodniki, aż po zatoki autobusowe i odwodnienie.
Modernizacja bez kompromisów
Zgodnie z założeniami projektowymi, BERGER Bau wykona kompleksowy remont obejmujący m.in. nawierzchnię jezdni, pobocza bitumiczne i gruntowe, chodniki oraz zjazdy zlokalizowane w ciągu chodnika. Dodatkowo planowane są prace przy zatokach autobusowych, wlotach ulic podporządkowanych, pasach włączania i wyłączania oraz zjazdach indywidualnych.
– Szczególną uwagę poświęcono systemowi odwodnienia oraz wszystkim elementom związanym z organizacją i bezpieczeństwem ruchu drogowego. Remont będzie miał charakter pogłębiony – frezowanie jezdni sięgnie 15 cm głębokości, co pozwoli na dokładne odtworzenie struktury nośnej i zapewnienie długiej trwałości nawierzchni – mówi Grzegorz Serafin, Prokurent i Dyrektor ds. Budownictwa Drogowego w firmie BERGER Bau.
Kompromis pomiędzy efektywnością a dostępnością
W zakresie tymczasowej organizacji ruchu początkowo planowano wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na całym remontowanym odcinku. Jednak ze względu na brak akceptacji ze strony Urzędu Miasta Legnicy, koncepcja ta została odrzucona.
– Aktualnie realizowane są procedury zatwierdzające projekt organizacji ruchu oparty na połówkowym zamykaniu kolejnych fragmentów drogi z zastosowaniem sygnalizacji świetlnej. najważniejsze jest to, iż w trakcie prowadzenia robót zostanie zachowany dojazd do wszystkich przyległych posesji oraz siedzib lokalnych firm, co zminimalizuje utrudnienia dla mieszkańców i przedsiębiorców – wyjaśnia Grzegorz Serafin, Prokurent i Dyrektor ds. Budownictwa Drogowego w firmie BERGER Bau.
Różne inwestycje, różne harmonogramy
Choć teoretycznie inwestycja jest powiązana z prowadzoną przez innego wykonawcę przebudową ulicy Poznańskiej w Legnicy – która również znajduje się na trasie DW333 – oba przedsięwzięcia będą realizowane niezależnie.
– BERGER Bau próbował początkowo koordynować organizację ruchu z tą inwestycją, jednak brak zgody ze strony władz miejskich przekreślił taką możliwość. W bezpośrednim sąsiedztwie firma BERGER Bau kończy również przebudowę ulicy Łowickiej, jednak ta realizacja nie jest powiązana z remontem DW333 w żadnym zakresie projektowym czy wykonawczym – dodaje ekspert firmy BERGER Bau.
Bezpieczeństwo, przepustowość i komfort jazdy
Remont drogi wojewódzkiej nr 333 stanowi odpowiedź na potrzeby lokalnej społeczności i kierowców korzystających z tej trasy w codziennych dojazdach do pracy, szkół czy centrów usługowych. Inwestycja zakłada nie tylko poprawę stanu technicznego drogi, ale przede wszystkim znaczące podniesienie poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz usprawnienie komunikacji w północnej części powiatu legnickiego.
– Modernizacja DW333 w tym miejscu wspiera również rozwój infrastruktury komunikacyjnej całego regionu – zwłaszcza iż odcinek ten stanowi jedno z głównych połączeń miasta Legnica z trasami wyjazdowymi i wjazdowymi w kierunku zachodnim – podsumowuje Grzegorz Serafin, Prokurent i Dyrektor ds. Budownictwa Drogowego w firmie BERGER Bau.