Biedronka Home, platforma e-commerce należąca do jednej z największych sieci handlowych w Polsce, obchodzi trzecią rocznicę działalności. Od początku powstania notuje rekordowe wzrosty sprzedaży i stale rosnącą liczbę użytkowników. Mimo silnej konkurencji ze strony rodzimych i globalnych platform, serwis umacnia swoją pozycję jako jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się graczy w polskim segmencie e-commerce z produktami niespożywczymi.
Wszystkie kanały e-commerce Biedronki rosły w 2024 roku w dwucyfrowym tempie. Ten trend jest szczególnie widoczny w najstarszym kanale sprzedaży online czyli Biedronka Home. W I kwartale 2025 roku zwiększyła swoją sprzedaż o ponad 63% w porównaniu do roku 2024, wspierana głównie przez wzrost liczby klientów jak i przez wzrost wartości średnich zakupów. Największą popularnością cieszyły się kategorie takie jak: małe AGD, artykuły domowe, wyposażenie kuchni i ogrodu.
Od trzech lat na rynku
– Biedronka Home to połączenie najlepszych atrybutów naszych sklepów stacjonarnych z nowoczesnym podejściem do sprzedaży internetowej. Naszą siłą z pewnością jest zaufanie do marki Biedronka, atrakcyjna oferta cenowa, szybka logistyka i szeroki asortyment. Dzięki temu klienci są pewni, iż za rozsądną cenę otrzymują produkty sprawdzone, z gwarancją i bez niespodzianek. W kolejnych latach planujemy utrzymać dynamikę wzrostów i umocnić naszą pozycję na rynku – mówi Karina Ananicz, menedżer ds. marketingu w Biedronka Home
Obecnie oferta Biedronka Home obejmuje ok. 4000 tysiące produktów, które stale są aktualizowane i dopasowywane do sezonowych potrzeb klientów, wśród których w ostatnich miesiącach dominują kobiety. Biedronka Home nie tylko reaguje na potrzeby rynku, ale też aktywnie go kształtuje – oferując atrakcyjne ceny i wygodne zakupy online oraz innowacyjne rozwiązania.
Sztuczna inteligencja wspiera rozwój e-commerce
Jednym z kluczowych elementów dynamicznego rozwoju na najbliższy czas w Biedronka Home będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji. Jak podkreśla Karina Ananicz, AI zaczyna znajdować zastosowanie w personalizacji doświadczeń zakupowych czy predykcji zachowań klientów.
Sztuczna inteligencja wspiera nas m.in. w silniku rekomendacji w CRM – pomagając klientom znaleźć najlepsze produkty na podstawie historii zakupowej i zainteresowań. To wciąż początki funkcjonowania tej technologii w naszej sieci, ale w kampaniach promocyjnych zaczynamy wykorzystywać algorytmy mediowe oraz tzw. marketing automation, które pozwalają trafiać z przekazem do adekwatnych klientów.