Budowa trasy N-S. Docelowy asfalt drogowcy położyli już na kilku odcinkach

mojradom.pl 6 miesięcy temu

fot. MZDiK Radom

Odcinek, na którym pojawiła się ostatnia warstwa nawierzchnia liczy prawie 2 km. A o ile doliczyć do tego jeszcze fragment ulicy Struga stanowiący skrzyżowania z łącznikiem do trasy N-S, to są to ponad 2 km. - Na głównej jezdni drogowcy przygotowują się w tej chwili do malowania docelowego oznakowania poziomego. Wyznaczyli tam już tak zwane trasowanie. Na ułożenie ostatniej warstwy asfaltu czeka jeszcze odcinek od wiaduktu do nowego wlotu ul. Szklanej (obok byłej huty szkła) oraz wszystkie łączniki trasy N-S z ulicami Olsztyńską, Struga i Andersa - wylicza rzecznik MZDiK Dawid Puton.

Jak dodaje, poza tym gotowe, chociaż jeszcze nieudostępnione dla pieszych, jest nowe przejście podziemne pod trasą N-S obok przystanku kolejowego Radom-Gołębiów. W tym rejonie powstanie dojście do tego tunelu od strony skrzyżowania ulic Andersa i Skorupki na Gołębiowie I. A zatem piesi lub rowerzyści będą mieli krótszą drogę do peronu.

- Przy trasie N-S realizowane są ostatnie prace instalacyjne, związane z oświetleniem ulicznym i sygnalizacją świetlną, a także roboty porządkowe, m.in. profilowanie skarp i urządzanie zieleńców. Pomiędzy terenem kolejowym a drogą montowane jest również ogrodzenie, uniemożliwiające przekraczanie obydwu szlaków w niedozwolonych miejscach.

Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag z Pruszkowa. Ten istotny etap trasy N-S ma powstać do wiosny 2025 r. Połączy on rondo Zapały w Śródmieściu (obok budowanego nowego wiaduktu nad torami) z Gołębiowem I. Odciąży zarówno ul. Szklaną, jak też odcinki ulic Struga, Zbrowskiego, Żeromskiego i 25 Czerwca. Trasa będzie biegła głównie obok linii kolejowej do Warszawy. W trzech miejscach będzie można z niej zjechać na osiedle Nad Potokiem, natomiast w dwóch - na Gołębiów I. Powstanie też węzeł drogowy przy ulicy Struga, w pobliżu wiaduktu nad torami.

kat

Źródło: MZDiK Radom

Idź do oryginalnego materiału