Xpeng, chiński producent samochodów elektrycznych kategorii premium, zainaugurował działalność w Polsce, jako piętnastym rynku w Europie. Dystrybutorem marki na polskim rynku została firma Inchcape. Pierwszy salon Xpeng rusza w Warszawie.
„Xpeng planuje być obecny w 60 krajach na świecie do końca 2025 roku. Chcemy zostać numerem 1 wśród chińskich marek premium BEV. Europa jest dla nas kluczowym obszarem. Zaczynaliśmy pięć lat temu od Norwegii, dzisiaj jesteśmy obecni w 14 krajach. Polska będzie naszym 15 rynkiem w Europie, a niedługo dołączą kolejne” – powiedział general manager Xpeng ds. nowych rynków Dennis May, podczas inauguracji działalności w Polsce.
Producent wprowadza na polski rynek trzy modele samochodów: G6 – rodzinny crossover z segmentu C, którego cena zaczyna się od 203 900 zł, G9 – SUV klasy premium – z ceną od 252 900 zł oraz P7 – limuzyna w cenie od 216 900 zł.
„Pierwszy salon Xpeng rusza jutro w Warszawie, a docelowo będziemy chcieli być obecni w największych miastach zarówno z salonami sprzedaży, jak i serwisami obsługi” – dodał dyrektor zarządzający Inchcape Polska Witold Wcisło.
Wszystkie dostępne na polskim rynku modele zapewniają zasięg do 576 km oraz ultraszybkie ładowanie, pozwalające uzupełnić baterię od 10 do 80% w czasie poniżej 20 minut.
„Jako zupełnie nowy gracz na rynku, w pierwszym okresie chcemy skupić się na budowaniu świadomości marki wśród polskich konsumentów. Dopiero potem przyjdzie czas na oficjalne cele sprzedażowe” – powiedział w rozmowie z ISBnews Sales and Product Manager Xpeng w Polsce Paweł Kowalski, pytany o cele firmy.
W ciągu 10 lat działalności marka Xpeng sprzedała na świecie ponad 620 tys. samochodów, w tym 225 tys. w 2024 roku (z tego 25 tys. sztuk w Europie). W samym I kwartale 2025 r. globalna sprzedaż przekroczyła 94 tys. egzemplarzy.
Xpeng to chiński producent samochodów elektrycznych kategorii premium, obecny na rynku europejskim od 2020 roku.
Źródło: ISBnews