Chmura podbija branżę handlową

1 rok temu
Zdjęcie: P.Kawecki


Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp i wejście kolejnych sektorów retail do sprzedaży w świecie online. Tutaj należy się spodziewać dalszej transformacji i coraz większego wolumenu handlu w Internecie.

Komentarz Piotra Kaweckiego, Prezesa Zarządu ITBoom Sp. z o.o.

Od dłuższego czasu obserwujemy stały, płynny proces przejścia z usługami do chmury. Spada sprzedaż serwerów w modelu On-premise, a wzrasta sprzedaż usług związanych z chmurą. Tutaj decydująca okazuje się przewaga chmury w kontekście łatwiejszej skalowalności rozwiązań, szybszego wdrożenia, jak i możliwość zarządzania ilością licencji w sposób dynamiczny. Dzięki czemu handel zyskuje możliwość dostosowania się do nagłych zmian w zachowaniach rynkowych, takich jak zwiększenie wolumenu sprzedaży lub jego czasowe ograniczenie. Zarówno mali, jak i duzi gracze na rynku retail w znaczący sposób rozwinęli swoją sprzedaż przez Internet. Przyczyniła się do tego pandemia COVID-19, która już dzisiaj odeszła w zapomnienie, ale pozwoliła przekonać nowe grupy klientów do zakupów w sieci. Zniesienie ograniczeń związanych z pandemią tylko częściowo odwróciło ten trend. Wielu klientów przyzwyczaiło się do wygody, prostoty i bezpieczeństwa zakupów w Internecie. Trudno będzie namówić ich do powrotu do sieci handlowych w wymiarze sprzed pandemii. To napędza kolejne wdrożenia i sprzedaż usług IT dla tej grupy klientów.

Pandemia pokazała, iż chmura jest rozwiązaniem na miarę naszych czasów. Stale obserwujemy rozwój narzędzi IT w chmurze. Zaczęło się od spotkań i rozmów w Internecie, a dzisiaj mamy do czynienia z przeniesieniem znacznej części procesów w biznesie do chmury. Mimo, iż jest ona dalej za droga, jej sprzedaż systematycznie wzrasta. Ma wiele zalet, dzięki, którym biznes łatwiej akceptuje jej cenę. Należy pamiętać, iż tak nie będzie zawsze. Widmo recesji staje się coraz bardziej realne, a dostawcy chmury powinni umożliwić transformację na szerszą skalę i obniżyć ceny

Idź do oryginalnego materiału