Co to jest PUE ARiMR?

9 miesięcy temu

PUE, czyli Platforma Usług Elektronicznych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jest głównym internetowym punktem dostępu do informacji oraz e-usług świadczonych przez Agencję. PUE ARMiR wprowadzono, by usprawnić i przyspieszyć obsługę rolników.

Aplikacja PUE służy do udostępniania drogą elektroniczną usług świadczonych przez ARIMR. Dzięki niej e-usługi będą realizowane w jednolity i równocześnie spersonalizowany sposób. PUE ARiMR będzie docelowo zintegrowana przede wszystkim z Centralnym Systemem Obsługi Beneficjenta, stanowiącym zbiór wszystkich wniosków przez niego złożonych. Sprawdźmy, co dokładnie oferuje i jak działa.

Kto ma dostęp do PUE ARiMR?

Dostęp do funkcjonalności platformy mają wszystkie osoby, które posiadają numer w Ewidencji Producentów. Po zalogowaniu się użytkownik zobaczy swoje dane w Agencji. Będą to oczywiście dane osobowe i firmowe. Poza tym znajdzie tam listy złożonych wniosków i spraw z aktualnym statusem. Oczywiście ma dostęp do historii zmian we wnioskach, spersonalizowanych powiadomień czy informacji finansowych.

Jak zalogować się na PUE ARiMR?

Aby zalogować się do aplikacji, należy wejść na stronę internetową ARiMR. Tam, po kliknięciu w przycisk „zaloguj się” użytkownik będący osobą fizyczną ma do wyboru dwa sposoby zalogowania się:

  • przy użyciu dotychczasowych danych do logowania (login i hasło);
  • za pomocą profilu zaufanego, jeżeli taki posiada. jeżeli nie, użytkownik ma możliwość przejścia do strony, na której może utworzyć profil zaufany. W przyszłości będzie go wykorzystywać do logowania się do wielu platform administracji rządowej (opcja Załóż profil).

Jeśli rolnik nie pamięta loginu do aplikacji, a konto zakładane było na wniosek w Biurze Powiatowym ARiMR, a więc loginem nie był numer producenta. W takiej sytuacji w celu odzyskania danych do logowania powinien zgłosić się do Biura Powiatowego.

Rolnicy, którzy nie posiadają loginu i kodu dostępu, będą mieli dostęp do PUE ARiMR po założeniu konta. System poprosi go o dane weryfikacyjne, które należy przygotować. Są to:

  1. Numer producenta: 9-cyfrowy numer identyfikacyjny producenta nadany przez ARiMR;
  2. 8 ostatnich cyfr rachunku bankowego — chodzi o 8 ostatnich cyfr konta bankowego podanego we wniosku o wpis do ewidencji producentów (8 ostatnich cyfr konta, na które przychodzą płatności z ARiMR);
  3. Wypłacona kwota — kwota ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR zrealizowanego w roku 2022. W przypadku braku otrzymania przelewu z ARiMR w roku 2022, lub rolników którzy po raz pierwszy w kampanii 2023 będą ubiegać się o przyznanie płatności, należy wprowadzić wartość 0. Istnieje możliwość, iż beneficjent jednego dnia dostał na konto więcej niż jeden przelew z ARiMR. Wówczas należy wpisać kwotę najwyższego przelewu z tego dnia.

Agencja informuje, iż rolnicy, którzy będą mieli problem z dostępem do prawidłowych danych weryfikacyjnych, mogą osobiście zwrócić się o pomoc do odpowiedniego ze względu na miejsce zamieszkania Biura Powiatowego Agencji.

E-wniosek

Po zalogowaniu się użytkownik trafi na główne okno PUE, które umożliwi mu m.in. złożenie interesującego go wniosku o dopłaty.

Źródło: ARiMR

Idź do oryginalnego materiału