Digital Catapult uważa wspólną infrastrukturę za drogę do dekarbonizacji sektora logistycznego

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Cyfrowa katapulta twierdzi, iż zachęcanie firm transportowych i logistycznych do większej współpracy i dzielenia się infrastrukturą cyfrową mogłoby pomóc sektorowi wspólnie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i zmniejszyć jego ogólny wpływ na środowisko.

Ten ustalenia opierają się na wynikach udanego projektu pilotażowego nadzorowanego przez Digital Catapult, którego celem było zbadanie, czy zachęcają firmy bliższa kooperacja w tym sektorze i dzielenie się informacjami na temat ładunków ciężarówek mogłoby pomóc w zmniejszeniu liczby pustych pojazdów na drogach Wielkiej Brytanii.

Firma Digital Catapult zwróciła się o pomoc do AF Blakemore & Son, spółki-matki sklepów ogólnospożywczych SPAR, aby sprawdzić, czy wdrożenie współdzielonej infrastruktury cyfrowej mogłoby usprawnić procedury wypełniania, wyznaczania tras i śledzenia miejsc w pojazdach w organizacji.

Konfiguracja obejmowała wykorzystanie technologii księgi rozproszonej (DLT) i urządzeń Internetu rzeczy (IoT) w połączeniu z algorytmem opracowanym przez partnera projektu Fuuse, aby zoptymalizować planowanie tras i wykorzystanie ciężarówek.

To z kolei umożliwiło organizacji dopasowanie możliwości transportu pojazdów do potrzeb przesyłek w wielu organizacjach w Wielkiej Brytanii, co przełożyło się na zmniejszenie kosztów transportu o 37% i poprawę współczynnika wykorzystania pojazdów o 9%.

Na podstawie wyników tej próby Digital Catapult szacuje, iż wdrożenie podobnej technologii w całym sektorze transportu i logistyki mogłoby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla ogółem o 15–30%.

Projekt stanowi część szerszej inicjatywy Logistics Living Lab (L3) firmy Digital Catapult, finansowanej przez brytyjską organizację ds. badań i innowacji (UKRI), i ma na celu zbadanie, w jaki sposób technologia może pomóc w zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych generowanych przez wartą 163 miliardy funtów firmę transportowo-logistyczną sektor.

Według danych udostępnionych przez Digital Catapult sektor ten jest odpowiedzialny za generowanie 31% wszystkich emisji pochodzących z transportu w Wielkiej Brytanii, podczas gdy dane Departamentu Transportu sugerują, iż 30% ciężarówek na brytyjskich drogach ma puste ładunki.

Tim Lawrence, dyrektor cyfrowego centrum łańcucha dostaw Digital Catapult, które koncentruje się na wykorzystaniu technologii do uczynienia łańcuchów dostaw inteligentniejszymi, powiedział, iż sukces pilotażu uwydatnia szersze korzyści, jakie jego praca może przynieść sektorowi transportu i logistyki.

„Kiedy trzy lata temu uruchomiliśmy centrum cyfrowego łańcucha dostaw Made Smarter Innovation, zdawaliśmy sobie sprawę z potencjału głębokich technologii dla brytyjskich łańcuchów dostaw, ale gdy zaczynamy dostrzegać wyniki flagowych projektów, takich jak Logistics Living Lab, możemy zacząć Zamień potencjał w wpływ” – powiedział Lawrence.

„Rozwiązania stworzone w ramach tej wyjątkowej współpracy branżowej zapewniają potrójne korzyści brytyjskiemu sektorowi logistycznemu, umożliwiając organizacjom tworzącym nasze złożone łańcuchy dostaw zwiększenie wydajności, redukcję kosztów w celu poprawy wyników finansowych i wprowadzenie trwałej zmiany w środowisku, aby pozytywnie wpłynąć na środowisko. przyczynić się do przyszłości planety.”

Phil Roe, prezes stowarzyszenia branżowego Logistics UK, powiedział, iż branża logistyczna znajduje się pod ogromną presją konieczności dekarbonizacji, a projekty pilotażowe takie jak ten podkreślają sposoby osiągnięcia tego celu.

„Dekarbonizacja jest największym wyzwaniem naszych czasów, a presja na sektor logistyczny, aby odegrał naszą rolę, jest znacząca” – powiedział. „Musimy to osiągnąć zgodnie z naszymi wysiłkami na rzecz przezwyciężenia wyzwań w handlu, niewystarczającej infrastruktury i niedoborów umiejętności.

„Projekt Logistics Living Lab pokazał, iż technologie cyfrowe i ścisła kooperacja branżowa mogą odegrać kluczową rolę w przyspieszeniu drogi do zerowej wartości netto, umożliwiając brytyjskim przedsiębiorstwom logistycznym skupienie się na optymalizacji swoich operacji, aby przyczynić się do pobudzenia wzrostu brytyjskiej gospodarki. ”



Source link

Idź do oryginalnego materiału