Douglas dostarcza luksusowe doświadczenia w mniejszych miastach

1 tydzień temu

Douglas kontynuuje swoją dynamiczną ekspansję na polskim rynku, otwierając kolejne perfumerie w różnych częściach kraju, w tym w mniejszych miastach. Każda nowa lokalizacja to starannie zaprojektowana przestrzeń, która odzwierciedla nowoczesne podejście marki do handlu detalicznego i stawia na wygodę oraz unikalne doświadczenia zakupowe.

W ramach szeroko zakrojonej strategii ekspansji, Douglas intensywnie otwiera nowe perfumerie oraz modernizuje istniejące lokalizacje na terenie całej Polski. Celem tych działań jest stworzenie miejsc, które oferują klientom znacznie więcej niż tradycyjne zakupy kosmetyczne – to przestrzeń, gdzie spotykają się luksus, innowacyjność, zaawansowana technologia i najnowsze trendy beauty.

Dynamiczny rozwój gospodarczy w Polsce oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wzrost zamożności konsumentów, a także ich zmieniające się oczekiwania przyczyniły się do ewolucji konceptu Douglas. Marka przekształciła się z selektywnej perfumerii w nowoczesny, omnikanałowy „beauty store”, gdzie zakupy online i offline łączą się, oferując klientom spersonalizowane, wielowymiarowe doświadczenia.

Nowe otwarcia perfumerii Douglas

W ostatnich miesiącach sieć Douglas wzbogaciła się o cztery nowe perfumerie. 20 września 2024 roku została otwarta pierwsza z nowych perfumerii w centrum handlowym Kaskada w Szczecinie – na powierzchni ponad 326 m² klienci mogą wybierać spośród bogatej oferty kosmetyków i zapachów z segmentu premium beauty. Następnie, 29 sierpnia 2024 roku, w BIG Ostróda otwarto perfumerię o powierzchni 180 m². 4 października 2024 roku dołączyła do niej nowa lokalizacja w Nowych Bielawach w Toruniu, zajmująca 238 m² nowoczesnej przestrzeni, zaprojektowanej z myślą o jak najlepszych doświadczeniach zakupowych. 27 listopada 2024 roku, lista powiększyła się o perfumerię w galerii Biała w Białymstoku. 11.12 otwarto natomiast perfumerię w Legionowie.

Każda z tych placówek została stworzona, aby zapewnić klientom komfort, dostęp do tysięcy produktów oraz innowacyjne rozwiązania, takie jak mobilne kabiny zabiegowe i specjalistyczne stanowiska do makijażu, co sprawia, iż Douglas oferuje coś znacznie więcej niż tylko zakupy – pełne doświadczenie beauty. Do końca roku sieć otworzy jeszcze perfumerię w Jaśle, a w nowym roku planuje otwarcia i modernizacje m.in. w Bydgoszczy, Katowicach, Wrocławiu, Lublinie, Pabianicach i Siedlcach.

W każdej z nich na klientów czeka asortyment kilkunastu tysięcy produktów marek, zarówno wyspecjalizowanych i niszowych, jak i tych najważniejszych z obszaru premium beauty oraz trendy z social mediów, popularne wśród przedstawicieli pokolenia Z. Wybierać mogą z szerokiej gamy kategorii: zapachy damskie i męskie, pielęgnacja twarzy, ciała i włosów (również mężczyzn), a także makijaż. Na miejscu dostępne są marki takie, jak: Caudalie, Korres, Origins, Sol de Janeiro, Douglas Collection, dr. Susanne von Schmiedeberg, Estée Lauder czy Sensai i wiele innych.

– Douglas to nie tylko perfumeria – to przestrzeń, w której luksus spotyka codzienność, niezależnie od lokalizacji. Rozwijając naszą sieć, tworzymy miejsca, gdzie każdy klient, od wielkich metropolii po mniejsze miasta, może poczuć się częścią świata premium beauty, odkrywając innowacyjne rozwiązania i wyjątkowe doświadczenia zakupowe. Nasza ekspansja nie zwalnia tempa – otwieramy nowe perfumerie, konsekwentnie wzmacniając naszą obecność w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. – mówi Magdalena Przybysz, Dyrektor ds. Ekspansji CEE w Douglas Polska.

Douglas nieustannie inwestuje w model omnichannel

Marka silnie inwestuje w model omnichannelowy i nieustannie rozwija rozwiązania dopasowane dla obu kanałów sprzedaży, by móc zapewni

konsumentom synergię doświadczeń, niezależnie od tego, czy odwiedzają Douglas w perfumerii stacjonarnej, czy internetowej. Klienci mają możliwość złożenia zamówienia z pomocą konsultanta lub konsultantki z poziomu perfumerii w sklepie online – odebrać je można zarówno w perfumerii, jak i w domu z opcją darmowej dostawy. Mogą też np. skorzystać z darmowej dostawy w internetowej usłudze Click & Collect. Od niedawna dostępna jest także w formie Click & Collect Express, która umożliwia zamówienie produktu online
z odbiorem perfumerii w ciągu 2 godzin. Niezwykle wygodnym rozwiązaniem jest też aplikacja Douglas ułatwiająca nie tylko zakupy online, ale również stacjonarnie, m.in. dzięki funkcji przymierzania makijażu – Beuaty Mirror czy strefy dla kartowiczów albo wishliście, odpowiadającej na zakupy ROPO. Dodatkowo Douglas proponuje pełen benefitów system lojalnościowy – jeden dla obu kanałów.

Wymagający klient

Fundamentem w Douglas jest także zaufanie klientów do marki. To właśnie ono sprawia, iż konsumenci chętnie wracają po produkty i polecają je innym. Sieć perfumerii jako lider branży beauty przeprowadziła szczegółowe badania [1] dotyczące obecnych nastrojów i potrzeb konsumenckich. Z analiz jasno wynika, iż pomimo rosnącej inflacji i globalnych zmian gospodarczych konsumenci przez cały czas inwestują w oryginalne produkty. Według aż 62% badanych bardzo istotna jest pewność oryginalności zakupionego produktu. Dlatego Douglas dba o to, by asortyment spełniał najwyższe standardy jakości i gwarantuje pochodzenie towarów
z autoryzowanych źródeł.

Według marki, polscy konsumenci rynku premium są bardzo wymagający. Ogromnie istotne są dla nich nie tylko wygoda, korzystna cena i wysoka jakość, ale także tzw. doświadczenie zakupowe. Coraz bardziej widoczny jest silny trend „beauty tech”, na który Douglas również odpowiada. W perfumeriach wykorzystywane są nowoczesne, zaawansowane technologicznie urządzenia, które profesjonalnie analizują skórę konsumentek, co pozwala ekspertom na dobranie odpowiednich produktów pielęgnacyjnych. W prawie 40 perfumeriach działają salony SPA oferujące szeroki wachlarz zabiegów pielęgnacyjnych przygotowanych przez światowe marki, takie jak: La Mer, Sisley, Lancôme czy Estée Lauder i usług kosmetycznych oraz fryzjerskich.

Dodatkowo w wybranych lokalizacjach działają tzw. mobilne kabiny. W każdej perfumerii są stanowiska do makijażu, gdzie klienci z doradztwem ekspertów mogą przetestować produkty. Usługi można zamawiać poprzez aplikację booksy. Ponadto Douglas regularnie organizuje różnorodne eventy w perfumeriach, bardzo cenione i lubiane przez klientów.

[1] Badanie zrealizowane na próbie n=500, w grupie kobiet 18+, które w ciągu ostatniego roku kupiły przez internet kosmetyki premium. Badanie przeprowadzone metodą CAWI w lipcu 2024 przez agencję Minds&Roses.

Idź do oryginalnego materiału