Droga ekspresowa S74. Co w ramach etapu budowy?
Uzyskanie ZRID pozwoli na rozpoczęcie robót budowlanych, a także uruchomienie procedury związanej z wypłatą odszkodowań za nieruchomości. Odcinek Cedzyna–Łagów pobiegnie głównie po nowym śladzie na północ od istniejącej DK74. Będzie tworzyć obwodnicę Łagowa. Zaplanowano m.in.:
- cztery węzły (Radlin, Wola Jachowa, Makoszyn i Łagów)
- obwód utrzymania w Woli Jachowej
- dwa miejsca obsługi podróżnych w Górnie
- 16 wiaduktów
- 13 mostów.
Budowa odcinka pochłonie 1,1 mld zł, tym samym, jak informuje GDDKiA, to najdroższa inwestycja drogowa w historii woj. świętokrzyskiego. Nowa trasa otwarta powinna zostać w I kwartale 2028 r. To także najdłuższy fragment S74 w tym województwie.
Droga ekspresowa S74 – parametry techniczne
- klasa: S
- liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
- szerokość poboczy: min. 0,75 m
- obciążenie: ton/oś: 11,5 ton/oś.
Droga ekspresowa S74
Cała droga ekspresowa S74 połączy trasy S12 (Sulejów, woj. łódzkie) i S19 (Zarzecze, woj. podkarpackie). Planowana jej długość to 206,8 km.