Droga ekspresowa S74. Najdroższa taka inwestycja w historii

1 dzień temu

Droga ekspresowa S74. Co w ramach etapu budowy?

Uzyskanie ZRID pozwoli na rozpoczęcie robót budowlanych, a także uruchomienie procedury związanej z wypłatą odszkodowań za nieruchomości. Odcinek Cedzyna–Łagów pobiegnie głównie po nowym śladzie na północ od istniejącej DK74. Będzie tworzyć obwodnicę Łagowa. Zaplanowano m.in.:

  • cztery węzły (Radlin, Wola Jachowa, Makoszyn i Łagów)
  • obwód utrzymania w Woli Jachowej
  • dwa miejsca obsługi podróżnych w Górnie
  • 16 wiaduktów
  • 13 mostów.

Budowa odcinka pochłonie 1,1 mld zł, tym samym, jak informuje GDDKiA, to najdroższa inwestycja drogowa w historii woj. świętokrzyskiego. Nowa trasa otwarta powinna zostać w I kwartale 2028 r. To także najdłuższy fragment S74 w tym województwie.

Droga ekspresowa S74 – parametry techniczne

  • klasa: S
  • liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
  • szerokość pasa ruchu: 3,5 m
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
  • szerokość poboczy: min. 0,75 m
  • obciążenie: ton/oś: 11,5 ton/oś.

Droga ekspresowa S74

Cała droga ekspresowa S74 połączy trasy S12 (Sulejów, woj. łódzkie) i S19 (Zarzecze, woj. podkarpackie). Planowana jej długość to 206,8 km.

Idź do oryginalnego materiału