Duże zmiany w Grupie Pepco. Andy Bond żegna się z firmą

1 dzień temu

Z Zarządu Grupy Pepco odchodzi dwóch dyrektorów. Andy Bond i Neil Brown ustąpili ze stanowisk ze skutkiem od 30 czerwca 2025 r. Zmiany wynikają m.in. z niedawnej sprzedaży sieci Poundland oraz strategicznej decyzji o skupieniu się na rozwoju i ulepszaniu sieci sklepów marki Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej i wybranych rynkach Europy Zachodniej.

Równocześnie Zarząd spółki ogłosił powołanie Dirka Van den Berghe’a na stanowisko Obserwatora Rady. Został wyznaczony na to stanowisko przez IBEX Group, większościowego akcjonariusza firmy. Jego nominacja podlega formalnemu zatwierdzeniu na przyszłym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy.

Bogate doświadczenie zawodowe

Dirk Van den Berghe wnosi do Zarządu bogate doświadczenie dzięki swoim wcześniejszym, stanowiskom kierowniczym w wielu dużych firmach detalicznych: w tym jako regionalny prezes Walmart Asia; dyrektor ds. globalnego zaopatrzenia w Walmart; oraz prezes kluczowych segmentów Delhaize Group, w tym niektórych rynków CEE. w tej chwili zasiada w kilku radach nadzorczych w spółkach w Azji oraz pełni rolę doradczą w firmach europejskich, w tym w sektorach handlowym, cyfrowym i konsumenckim.

– Z przyjemnością dołączam do Zarządu w ważnym momencie rozwoju firmy. Z relatywnie nowym zespołem wykonawczym i uzgodnioną strategią sukcesu, z niecierpliwością oczekuję na współpracę z członkami Zarządu w celu wspierania firmy w osiąganiu jej celów – powiedział Dirk Van den Berghe.

Andy Bond i Neil Brown poza firmą

– W imieniu Zarządu chciałbym podziękować Andy’emu i Neilowi za ich oddanie i znaczący wkład w rozwój Grupy Pepco. Ich przywództwo było nieocenione w tym okresie, w tym w trakcie niedawnych zmian, kładących podwaliny pod przyszły wzrost. W przypadku Andy’ego, jako jednego z liderów-założycieli Pepco, miał on okazję obserwować drogę firmy od ok. 100 sklepów w Polsce i 100 milionów euro przychodu w 2012 r. do obecnych 3,9 tys. sklepów w 18 krajach o przychodach na poziomie ponad 3,8 mld euro. Neil Brown dołączył do Rady w 2019 r. i od tamtej pory służył nam nieocenioną radą zarówno podczas procesu IPO w 2021 r., jak i podczas sprzedaży Poundland, w ubiegłym miesiącu. Choć będzie brakować ich wsparcia to z euforią witamy Dirka jako zaangażowanego i inspirującego współpracownika z wyjątkowym doświadczeniem w branży, co będzie niezwykle potrzebne dla dalszego rozwoju nowego Pepco – komentuje Frederick Arnold, Przewodniczący Pepco Group.

Solidne wyniki Pepco umacniają rentowność Grupy

Sprzedaż Pepco w I pół. roku obrotowego 2025 wzrosła o 9,3 proc. do 2,2 mld EUR, dzięki otwarciom nowych sklepów w poprzednim roku obrotowym. Wyniki LFL w I półroczu wzrosły o 2,3 proc., kolejny kwartał dodatnich wyników LFL. Pepco osiąga najwyższą marżę brutto w ramach Grupy, na poziomie 47,3 proc., wzrost o 180 p.b. r/r. Bazowa EBITDA Pepco za I półrocze roku obrotowym 2025 (wg MSSF 16) wzrosła o 11,1 proc. r/r do 440 mln EUR, stanowiąc zdecydowaną większość EBITDA całej Grupy.

W badanym okresie otwarto 106 nowych sklepów netto, z czego 90 w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz 16 w Europie Zachodniej.

Wzrost przychodów Dealz o 13,8 proc., do 182 mln EUR, to efekt otwarcia nowych sklepów. Przychody LFL urosły o 2,9 proc., dzięki pozytywnym wynikom w kategoriach towarów szybkozbywalnych oraz towarów ogólnego przeznaczenia. Liczba sklepów netto wzrosła o 13, marka ma ich teraz 344 na terenie Polski. EBITDA bazowa (MSSF 16) Dealz wzrosła o 25 proc. do 15 mln EUR, przy poprawie marży brutto do 33,7 proc. (o 150 p.b. r/r)

Idź do oryginalnego materiału