Dyrektor e-Commerce Roku – pierwsza kategoria dla europejskich dyrektorów

8 miesięcy temu

Nowa kategoria w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku e-Izby otwiera możliwość łączenia doświadczeń z wielu rynków Unii Europejskiej. Redakcja OmnichannelNews.pl objęła wydarzenie patronatem medialnym.

Daje też możliwość porównywania historii sukcesu poszczególnych marek, za którym stoją najważniejsze osoby kierujące biznesem online. Oto co wnosi kategoria EUROPEAN E-COMMERCE DIRECTOR do 5. edycji renomowanego konkursu, doceniającego liderów/liderki i równocześnie ich zespoły.

Osoba na stanowisku dyrektora e-commerce koncentruje się na zarządzaniu strategicznym i sprzedaży. Ściśle współpracuje z szefami technologii i marketingu. Jednak jej obowiązki są multidyscyplinarne i odpowiadają najważniejszemu celowi biznesu – zwiększaniu sprzedaży i optymalizacji UX. Przez to odpowiedzialność dyrektora e-commerce jest największa w organizacji, niezależnie od tego, iż wszyscy pracownicy wnoszą istotny wkład w funkcjonowanie całości.

Talenty e-commerce

-Cieszy nas to, iż na poziomie C-level można znaleźć nowe twarze w naszej branży. Ludzi, którzy reprezentują w organizacjach kolejne stopnie zaawansowania i znajomości handlu online. Kreują też nowe trendy – zauważa Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, organizator konkursu. To dlatego Izba również kreuje nowe możliwości rywalizacji, ponieważ odpowiadają dynamicznie zmieniającemu się krajobrazowi handlu online – Przybywa nowych rynków, nowych wyzwań i obowiązków, za które są odpowiedzialni dyrektorzy e-commerce. Chcemy ich wyszukiwać poszerzając zakres tej niezwykle potrzebnej naszemu środowisku nagrody – dodaje.

Europejski wymiar lidera

Tegoroczna nowość konkursu – European e-Commerce Director jest dedykowana wszystkim zarządzającym sklepami online w Europie. Z racji rozwoju jednolitego rynku cyfrowego w UE, zacieraniu granic dzięki modelowi cross-border e-commerce jej uniwersalność podkreśla ponadregionalny rozwój handlu elektronicznego. Wskazuje na kompetencje międzynarodowych liderów, które przynoszą rozwój poszczególnym firmom.

-Zauważyliśmy, iż w europejskim biznesie opartym na Internecie brak takiej inicjatywy, tzn., wyróżniającej najlepszych specjalistów, którzy swoimi bezpośrednimi działaniami mają realny wpływ na innowacyjność firm w ujęciu ponadnarodowym – mówi Paulina Wojczyńska, dyr. projektów w e-Izbie. – Mając doświadczenie wyłaniania liderów na polskim rynku chcemy iść o krok dalej. Ze wsparciem organizacji spoza kraju i ich znajomości lokalnych rynków chcemy docenić europejskie osobowości e-commerce – podkreśla.

Międzynarodowa kategoria

W skład jury przy opisywanej rywalizacji wejdą przedstawiciele europejskich organizacji branżowych e-handlu.

  • Patrycja Sass-Staniszewska, President Chamber of Digital Economy – Poland
  • Roberto Liscia, President netComm, Italy
  • Janet Naidenova, Chairperson, Bulgarian E-commerce Association

Mnożenie korzyści

Zdrowa rywalizacja jest ważna, ale jej efektem pozostaje też wymiana doświadczeń, wgląd w metody pracy na różnych rynkach, wyzwania i historie sukcesu profesjonalistów handlu elektronicznego. Każdy wnosi do konkursu niepodważalną wiedzę, bo pochodzącą z pierwszej ręki na temat swoich ról, obowiązków i metod pracy. To znowu prowadzi do rozwoju cross-border e-commerce, czyli w tej chwili silnego trendu rozwoju biznesu.

Kontakt z międzynarodowymi uczestnikami konkursu pozwala również zrozumieć ich metody pracy i dostosować się do niuansów kulturowych w przypadku firm, które zgłaszają ambicję rozwoju zagranicą. Może też pomóc w określeniu wspólnych trendów – wybieganiu w przyszłość, co jest stałym elementem tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czy znając wartość dyrektora e-commerce w firmie, jego zespół zawaha się wysłać zgłoszenie? Czy ona/on zatrzyma swoją kandydaturę do nagrody wiedząc, jak intensywnie i efektywnie pracuje?!

Idź do oryginalnego materiału