Oddany do użytku wiadukt zastąpił dwa przejazdy kolejowo-drogowe w sąsiedztwie stacji Gdynia Port w ciągu linii kolejowych nr 201 Nowa Wieś Wielka–Gdynia Port oraz nr 228 Rumia–Gdynia Port Oksywie. Długość przeprawy wynosi 185 m, a jego szerokość przekracza 18 m.
Na przeprawie znajduje się dwupasowa jezdnia, ścieżka rowerowa i chodniki po obu stronach. Zamontowano oświetlenie LED, które może świecić w różnych kolorach. Przebudowano układ drogowy w pobliżu wiaduktu.
Oddany do użytku obiekt odciążył ruch pojazdów na estakadzie Trasy im. Eugeniusza Kwiatkowskiego. Lepsza stała się komunikacja między obwodnicą Trójmiasta i centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami. Pociągi sprawniej dojadą do stanowisk kontenerowych w Porcie Gdynia.
Koszt budowy wyniósł 65,2 mln zł netto. PKP PLK za 22,1 mln zł sfinansowały budowę części wiaduktu nad liniami kolejowymi oraz likwidację przejazdów kolejowo-drogowych. Pozostałe środki miasto przeznaczyło na budowę układu drogowego oraz pozostałą część przeprawy. Wykonawcą zadania była firma Strabag.
Prace prowadzone były w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” o wartości 260 mln zł. Do końca 2024 r. w kraju powstało i powstanie ponad 20 bezkolizyjnych skrzyżowań.
Przeczytaj także: Powstaje najdłuższy most na Podkarpaciu i trzeci w Polsce