Grupa CDRL, która jest właścicielem takich marek jak Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel, Fikołki, Mokida oraz sieci supermarketów Buslik, zanotowała po III kwartałach bieżącego roku finansowego sprzedaż na poziomie ponad 199 mln zł. To aż o 27 mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (273 mln zł).
“Wyniki finansowe za trzy kwartały roku poprzedniego obejmują również dane spółki białoruskiej LLC DPM, nad którą Grupa utraciła kontrolę w czwartym kwartale 2023 roku. W przypadku wyeliminowania ich z danych porównywalnych spadek obrotów na sprzedaży i wartości sprzedanych towarów jest istotnie niższy i wynosi odpowiednio 5,3 proc. i 4,9 proc.” – napisano w raporcie.
CDRL poprawia marżę
Spółka poinformowała równocześnie, iż koszt własny sprzedaży obniżył się w badanym okresie o 32,3 proc.. Dzięki temu marża na sprzedaży wyniosła 50,8 proc. i była wyższa o 3,5 pkt proc. niż rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w III kwartale wyniosły nieco ponad 71 mln zł. Rok wcześniej było to ponad 94,2 mln zł. W III kwartale Grupa wygenerowała zysk w wysokości 763 tys. zł, a narastająco w okresie od stycznia do września 2024 roku 9 168 tys. zł.