W październiku sieć drogeryjna Hebe zadebiutowała na Słowacji. Tym razem sieć wzmacnia obecność na rynku czeskim.
W ostatnich dniach Hebe uruchomiło swój trzeci punkt w Czechach. Lokal mieści się w centrum handlowym Arkády Pankrác.
Rozwój Hebe
Sieć drogerii Hebe w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy zanotowała wzrost sprzedaży w walucie lokalnej o 20,6 proc., a sprzedaż LFL wzrosła o 11 proc. W euro sprzedaż wyniosła 422 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o 28,3 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Natomiast w trzecim kwartale 2024 r. sprzedaż Hebe wyrażona w walucie lokalnej wzrosła o 18,3 proc., przy LFL na poziomie 8,5 proc. Sprzedaż w euro była na poziomie 150 mln euro, co oznacza wzrost o 24,4 proc. rok do roku.
W raporcie Jeronimo Martins podkreślono, iż kanały offline i online Hebe radziły sobie bardzo dobrze. A sprzedaż e-commerce jest kluczowym czynnikiem wzrostu i stanowi około 19 proc. całkowitej sprzedaży.
EBITDA sieci Hebe w ciągu dziewięciu miesięcy 2024 roku wzrosła o 31,2 proc. (23,4 proc. w walucie lokalnej), a marża zwiększyła się do poziomu 8,3 proc. z 8,2 proc. rok wcześniej.
W ciągu trzech kwartałów 2024 roku sieć Hebe powiększyła się o 27 sklepów. Na koniec września br. działało łącznie 368 sklepów Hebe w Polsce i dwa w Czechach. Co ważne, liczba sklepów Hebe wzrosła z 345 na koniec 2023 r. do 370 na koniec trzeciego kwartału 2024 r. Sieć Hebe planuje otworzyć w całym roku ok. 30 nowych lokalizacji.