Oszuści, podszywając się pod bank, potrafią zadzwonić do jego klientów z numeru, który jest zgodny z bankową infolinią. By pomóc klientom bronić się przed tego typu działaniem, ING Bank Śląski wprowadza do bankowości elektronicznej nową funkcjonalność.
Weryfikacja telefonu z banku
Nowością w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Moje ING jest narzędzie, które pozwoli na weryfikacje połączenia telefonicznego z banku. To element walki z oszustami, którzy uwiarygadniają się poprzez wykorzystanie niedoskonałości systemu GSM. Ta umożliwia im podszywanie się pod numer bankowej infolinii.
Działanie narzędzia
W przypadku rozmowy zainicjowanej przez bank użytkownikowi mobilnej aplikacji zostaje wysłane powiadomienie PUSH. Po kliknięciu w nie następuje przekierowanie do aplikacji Moje ING. Po zalogowaniu klient zostaje przekierowany na ekran, w którym dostępne są dane osobowe dzwoniącego. Ważne, by nie pomylić powiadomienia PUSH z wiadomością SMS. Tą drugą formę są w stanie stosować również oszuści. W przypadku gdy w czasie rozmowy klient nie otrzymuje powiadomienia PUSH, powinien samodzielnie zalogować się do aplikacji. Wybierając na ekranie opcję „Sprawdź, czy dzwoni ING” może on zweryfikować autentyczność rozmowy. jeżeli nie uzyska jej potwierdzenia, powinien od razu się rozłączyć.
Funkcjonalność jest również dostępna w bankowości internetowej. Bank zaleca ustawienie skrótów na głównym ekranie aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Moje ING. To pomoże w szybszy sposób zweryfikować tożsamość rozmówcy.
Źródło grafiki: Aktualności ING Banku Śląskiego.