Jak pisać treści na stronę WWW hotelu, aby Goście nie chcieli z niej wyjść?

2 miesięcy temu

Wyobraź sobie typową stronę hotelu. Klikasz i widzisz interaktywny baner z piękną okolicą. Typowe hasło “Zrelaksuj się z nami”, krótki opis marki – “gościnność na pierwszym miejscu”, dalej “wyjątkowe pakiety”, “luksusowe spa”, “smaczne restauracje”.

Czy gdyby zamiast nazwy Twojego hotelu wstawić nazwę innego hotelu w okolicy to większość treści przez cały czas by pasowała? Ile procent? Twoja strona internetowa to główne źródło direct bookingu. Dlaczego więc nie zadbać o nią tak, by szanse na rezerwacje były jak największe? Przekonaj się, co możesz zrobić, by zmaksymalizować swoje szanse na konwersję! – opowiada nam Ewelina Grzebielucha, SEO Specialist w Profitroom.

Uniwersalne treści mogą mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie (SEO)

Słabe treści to nie jest problem tylko dla Twoich potencjalnych klientów, to również sygnał dla wyszukiwarki Google.

Jeżeli ktoś kliknął w Twoją stronę, spędził na niej 8 sekund, nie odwiedził żadnej innej zakładki i “uciekł gdzie pieprz rośnie”, jak to świadczy o jakości tej strony? Czy algorytm Google ma tutaj podstawy, aby dalej rekomendować tę stronę WWW? Niekoniecznie. Warto więc zadbać o profesjonalne podejście do treści i SEO – samodzielnie lub przy wsparciu agencji.

Jak pisać treści na stronę, aby nikt ich nie scrollował?

Ile procent treści na Twojej stronie jest uniwersalna? 90%, 60%, 40%?

Jeżeli opis Twojego hotelu jest uniwersalny, w pewnym sensie nie opisujesz swojego hotelu, tylko jak ogólnie wyglądają hotele takie jak Twój. A to Twój potencjalny Gość już prawdopodobnie wie.

Nie da się zupełnie uniknąć takich treści, ale o ile chcesz zatrzymać uwagę Gości, zadbaj, o to, aby dowiedzieli się z nich czegoś nowego.

Marketingowcy uwielbiają pisać o “unikalnych” treściach. Jak je stworzyć?

Samodzielnie lub z zespołem zrób burzę mózgów.

Spisz wszystko, co tylko Ty wiesz o swoim obiekcie. Na tym etapie nie filtruj tego co mówisz, przelej na papier Twoje szczere myśli i brutalną prawdę. To potrzebne, chociaż nie opublikujesz tego na stronie w takiej formie.

Pro tip: Jeśli samodzielnie tworzysz burzę mózgów, nagraj wiadomości głosowe np. Na WhatsApp – mówiąc, lepiej oddasz atmosferę hotelu”.

Zadaj sobie takie pytania:

  • Co o mojej ofercie i pakietach specjalnych wiem tylko ja?
  • Co wiem o lokalizacji hotelu, czego nie wiedzą Goście?
  • Co o branży hotelarskiej wiem tylko ja, bo od 10 lat w niej jestem?
  • Za co Goście cenią mój hotel?

Znajdź zaufaną copywirterkę/copywritera

Przekaż jej surowe, szczere i wyczerpujące informacje o ofercie i poproś, żeby napisała tekst, który na nich bazuje. Niech znajdą się w nim wyjątkowe szczegóły, o których do tej pory można było się dowiedzieć tylko odwiedzając hotel.

Pisanie szczerych treści umacnia Twoją pozycję eksperta

Budowanie pozycji eksperta w danym temacie pomaga w sprzedaży i pozycjonowaniu strony WWW, czyli przyciąganiu nowych klientów. Każdy, kto się zastanawia nad tym gdzie pojechać na wakacje, ma tysiąc pytań, na które musi znaleźć odpowiedź. Trzeba wybrać lokalizację, porównać oferty różnych hoteli czy wybrać konkretny pakiet.

Pisz, tak aby ułatwiać ten proces decyzyjny.

Pisz, tak aby Gość mógł sobie jasno wyobrazić różnice między Twoim obiektem, a konkurencją, między jednym pakietem, a drugim.

Wykorzystaj newsletter do eksperymentów w swojej komunikacji

Zmiana treści na stronie WWW może wywołać Twoją niechęć. Jest to dużo pracy, a z drugiej strony bezpośredni styl komunikacji może nie pasować do Twojego wizerunku.

Newsletter to idealne miejsce do eksperymentów. Zacznij pisać szczerze i bezpośrednio, kierując się do wybranych grup odbiorców. Utwórz segmenty i podziel się radami odnośnie pakietów, zaletami przyjazdu po sezonie, tak jakby była to rozmowa między przyjaciółmi.

Pisz tak, by inni chcieli rezerwować

W dobie generatorów treści, sztucznej inteligencji i kryzysie w branży copywriterskiej to przez cały czas Ty jesteś ekspertem od swojego obiektu. Nikt ani nic nie pobije Twojego doświadczenia.

Przeczytaj więcej artykułów związanych z direct booking.

Idź do oryginalnego materiału