Jeśli pokroimy i zapakujemy jabłka to podniesiemy spożycie?

2 godzin temu

Jak zwiększyć spożycie jabłek?

Niemiecka firma, która wprowadza na rynek krojone jabłka w plastrach, przekonuje, iż to skuteczny sposób na zwiększenie spożycia. Na potwierdzenie przytacza badania naukowe, które dowodzą imponującej skuteczności tego pomysłu. Ponadto, omawiana forma sprzedaży ma także zmniejszyć marnowanie żywności.

Sprzedaż jabłek w szkołach wzrosła średnio o 71%, gdy były oferowane jako wstępnie pokrojone, a nie całe owoce. Wynik pozostało ciekawszy, jeżeli chodzi o rzeczywiste spożycie. Otóż dzieci jadły średnio 238 gramów jabłek dziennie, czyli ponad dwa razy więcej niż w przypadku całych jabłek – 96 gramów.

Pomysł doskonale wpisuje się w dzisiejszy styl życia. Jesteśmy zabiegani i na nic nie mamy czasu. Jesteśmy też coraz bardziej „wygodni” i częściej wybieramy gotowe produkty. Szczególnie młodzi konsumenci wolą owoce bez mycia, krojenia i bez resztek.

Pomysł na biznes

Spożycie krojonego i nie pokrojonego owocu najlepiej zauważymy w przypadku arbuzów. Arbuz w całości nie zawsze jest atrakcyjną przekąską. Gdy jest pokrojony w mniejsze kostki i schludnie podany, to zainteresowanie owocem znacząco wzrasta. Wynik doświadczenia w Waszych domach prawdopodobnie już nie raz potwierdził powyższe wnioski.

Jabłka wystarczy pokroić i zaoferować w atrakcyjnym opakowaniu. Brzmi jak gotowy i prosty pomysł na biznes? Najpierw musimy mieć maszyny, potem musimy przekonać odbiorców do naszego produktu, a po drodze zbudować markę. Wszystko to już nie jest takie proste…

Niemniej faktem jest, iż rynek pokrojonych, obranych i gotowych do spożycia owoców rośnie w Europie Zachodniej. Pozostaje pytanie czy do Polski również dotrze ten trend? Czy Polacy wolą gryźć całe jabłko czy wyjmować jego kawałki z opakowania? Jedno jest pewne, najpierw trzeba zbadać zachowania konsumentów i rynku, a dopiero potem inwestować.

źródło: www.agf.nl

Idź do oryginalnego materiału