JLL: turniej siatkówki plażowej wspiera Fundację Ronalda McDonalda

1 dzień temu

Już 7 sierpnia 2025 roku branża nieruchomości ponownie zagra o coś więcej niż sportowe zwycięstwo. W Monta Beach Volley Club w Warszawie odbędzie się 14. edycja JLL Charytatywnego Turnieju Siatkówki Plażowej, której tegorocznym celem jest wyposażenie Domu Ronalda McDonalda przy Centrum Zdrowia Dziecka. Po sukcesie ubiegłorocznej edycji, która zgromadziła ponad 800 tys. zł, tegoroczna odsłona wydarzenia ponownie połączy siły sportu, biznesu i dobroczynności, niosąc realną pomoc rodzinom dzieci wymagających długotrwałego leczenia.

14. JLL Charytatywny Turniej Siatkówki Plażowej ponownie wesprze Fundację Ronalda McDonalda. Tylko w zeszłym roku ponad 60 drużyn zagrało razem, zbierając swoim wysiłkiem kwotę ponad 800 tys. zł, która została w całości przeznaczone na budowę trzeciego Domu Ronalda McDonalda. Tegoroczna edycja po raz trzeci dedykowana jest misji Fundacji „Aby rodzina mogła być razem”, a zebrane środki zostaną przeznaczone na wykończenie i wyposażenie Domu Ronalda McDonalda przy Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie. To wyjątkowe miejsce ma zapewnić rodzinom dzieci wymagających długotrwałego leczenia komfortowe warunki pobytu – blisko szpitala, ale z poczuciem domowego ciepła.

– Obecność rodziny przy dziecku to nie luksus, ale najważniejszy element skutecznego leczenia. Dlatego po raz kolejny gramy, by w sytuacji bardzo ograniczonej dostępności zakwaterowania przy szpitalach pomóc rodzinom być blisko swoich dzieci w najtrudniejszych momentach. Dzięki współpracy z Fundacją Ronalda McDonalda zmieniamy warunki leczenia, dając rodzinom nie tylko dach nad głową, ale poczucie bezpieczeństwa, wsparcia emocjonalnego oraz domowego ciepła tuż przy szpitalu – komentuje Mateusz Bonca, Prezes Zarządu JLL Polska.

Dom dla całych rodzin

Pierwszy Dom Ronalda McDonalda powstał w 2015 roku przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie, natomiast drugi od czerwca 2021 roku pomaga pacjentom Dziecięcego Szpitala Klinicznego UCK WUM w Warszawie. Do końca 2024 roku stały się one bezpieczna oazą i dla ponad 1400 rodzin, które musiały podróżować daleko od domu, aby uzyskać najlepszą opiekę medyczną dla swoich dzieci. Trzeci polski Dom Ronalda McDonalda powstaje przy warszawskim Instytucie „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, jednym z największych ośrodków transplantacji narządów u dzieci na świecie oraz jedyną tego typu placówką w Polsce.

Powstały Dom będzie otwarty dla całych rodzin pacjentów oddziałów onkologicznych, hematologicznych neonatologicznych i tych przypadków, gdy proces leczenia wymaga cierpliwości i czasu. Z prywatnych przestrzeni: 20 pokoi z łazienkami, wspólnej kuchni, pralni, bawialni, ogrodu i biblioteki będą korzystać rodzice, zdrowe rodzeństwo leczonych dzieci, a także inni bliscy członkowie rodzin, niezbędni, gdy rodzina potrzebuje być blisko siebie.

– Kiedy dziecko trafia do szpitala, choruje cała rodzina. I niezależnie od tego, czy ma kilka miesięcy, czy kilkanaście lat – zawsze potrzebuje obecności bliskich. Rodzic to nie gość. To ktoś, kto wspiera, dba o emocje, pomaga w procesie leczenia. Domy Ronalda McDonalda są na świecie integralną częścią nowoczesnego systemu opieki. Wspierając rodziny i dzieci w czasie choroby odciążają szpital i wspierają lekarzy. Dając całej rodzinie przestrzeń do bycia razem, mamie, tacie, zdrowemu rodzeństwu, dziadkom, zapobiegają stresowi i traumie. Możliwość budowania Domu wspólnie z całą branżą nieruchomości pokazuje, jak ogromny wpływ na zmiany wokół nas może mieć biznes odpowiedzialny społecznie – mówi prof. Adam Jelonek, Honorowy Prezes Fundacji Ronalda McDonalda.

Duże zainteresowanie turniejem

Organizatorzy podkreślają, iż zainteresowanie turniejem rośnie z roku na rok. W wydarzeniu regularnie biorą udział największe firmy z rynku nieruchomości – deweloperzy, zarządcy, inwestorzy, pracownie architektoniczne i doradcy. Dla wielu z nich to nie tylko okazja do integracji, ale przede wszystkim możliwość działania na rzecz wspólnego dobra.

– Każda firma zgłaszająca drużynę, każdy partner wspierający inicjatywę, każdy uczestnik pojawiający się 7 sierpnia na plaży nad Wisłą ma ogromne znaczenie – wszyscy razem dokładają swoją cegiełkę do otwarcia miejsca, gdzie miłość i wsparcie stają się fundamentem powrotu do zdrowia. Już po raz trzynasty stoję za kulisami tego wyjątkowego wydarzenia i jestem świadkiem, jak nasza branża jednoczy się, z roku na rok coraz bardziej. To naprawdę piękne patrzeć na integrację ponad podziałami, gdy wszyscy spotykają się w jednym miejscu nie dla biznesu czy kontraktów, ale dla czegoś znacznie większego – dodaje Anna Wasilewska-Dąbek, szefowa Marketingu i Komunikacji JLL.

Patronem medialnym wydarzenia jest redakcja OmnichannelNews.pl

Idź do oryginalnego materiału