John Deere chce ułatwić klientom samodzielną konserwację i naprawę posiadanych swoich maszyn. W Stanach Zjednoczonych odpowiednie rozwiązania cyfrowe zostaną wdrożone w drugiej połowie bieżącego roku, a z nowych możliwości mają skorzystać również rolnicy europejscy.
Za sprawą planowanych zmian klienci i niezależne warsztaty naprawcze otrzymają jeszcze większe wsparcie, w tym możliwość przeprogramowywania sterowników elektronicznych wyprodukowanych przez firmę John Deere.
Należy przy tym pamiętać, iż krajobraz prawny rynku amerykańskiego i unijnego nieco się różni w niektórych kwestiach. W Europie wdrożono przepisy w zakresie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania (RMI). Na terenie poszczególnych 27 państw członkowskich UE obowiązują różne normy regulujące prawo do naprawy sprzętu rolniczego.
Dostęp do danych i instrukcji maszyn John Deere
Przepisy te wyszczególniają wszystkie dane, które muszą zostać udostępnione niezależnym operatorom lub warsztatom. Dane dostępne są dla maszyn z wielu lat modelowych na stronie internetowej rmi.deere.com
Znajdziemy je w następujących działach:
- John Deere Bookstore — do bezpłatnego przeglądania instrukcji obsługi i zakupu instrukcji technicznych.
- John Deere University — źródło materiałów szkoleniowych
- Service Gard — dostępność narzędzi specjalnych.
- Partscatalog — internetowy katalog części zamiennych.
- ReadyTo — źródło instrukcji diagnostycznych i naprawczych
Nowe funkcje rozszerzają przede wszystkim zakres napraw dla dostępnych użytkowników amerykańskich. Jednakże obsługa informacji dotyczących naprawy i utrzymania na terenie UE również została wzbogacona o nowe opcje.
John Deere Operations Center pomoże w konserwacji i naprawach
Jednym z owych udogodnień jest funkcja integracji z John Deere Operations CenterTM. Oznacza to, iż rolnicy mogą korzystać z Operations Center nie tylko do zarządzania danymi pola i sprzętu, ale również w zakresie konserwacji i otrzymywania informacji o maszynach. Rozszerzenie obejmuje scentralizowaną platformę z kompleksową gamą narzędzi dla całego cyklu życia maszyn. Do tych należą:
- Equipment Mobile — bezpłatna aplikacja oferująca wyczerpujące informacje na temat maszyn, w tym instrukcje obsługi i części, harmonogramy konserwacji, krótkie przewodniki, wyszukiwarkę kodów błędów i aktualizacje systemu dla wybranych maszyn podłączonych do sieci 4G.
- Shop.Deere.com — dostępna w tej chwili w Wielkiej Brytanii i Irlandii platforma umożliwiająca wyszukiwanie i zakup części zamiennych online.
- Quick Reference Guides — różnorodne filmy instruktażowe i wskazówki dotyczące konserwacji.
- Customer Service ADVISOR — bezpłatne cyfrowe podręczniki usuwania i aktualizacji kodów, odczytu danych diagnostycznych i wykonywania ograniczonych kalibracji.
Źródło: John Deere, opr. mw