KPMG ogłosiło inwestycję w wysokości 100 milionów dolarów w rozszerzenie swojego sojuszu z Google Cloud. Celem tej współpracy jest przyspieszenie wdrażania sztucznej inteligencji, analizy danych i cyberbezpieczeństwa wśród firm z listy Fortune 500 oraz innych globalnych przedsiębiorstw. Firma szacuje, iż inwestycja ta przyniesie dodatkowy miliard dolarów przychodów.
W kwietniu 2024 roku KPMG utworzyło Centrum Doskonalenia Google Cloud, aby zharmonizować rozwój produktów, wiedzę branżową i zasoby techniczne dla swoich klientów. Nowa inwestycja ma pomóc w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, które pomogą klientom rozwiązać złożone wyzwania biznesowe, ze szczególnym naciskiem na modernizację zarządzania danymi i odpowiedzialne wdrażanie AI. Początkowo działania te skupią się na sektorach konsumenckim i detalicznym, opiece zdrowotnej oraz usługach finansowych.
Firma KPMG z powodzeniem wdrożyła wewnętrznie Vertex AI Search, co pozwoliło na lepsze łączenie i analizę ogromnych zbiorów danych. Wykorzystując to doświadczenie, firma rozwija teraz zaawansowanych agentów generatywnej AI dla klientów, aby usprawnić zarządzanie wiedzą i danymi. Dzięki technologiom takim jak Vertex AI i technikom RAG (retrieval augmented generation), gigant wspiera analityków w realizacji zadań badawczych, analizie trendów rynkowych i efektywnym podsumowywaniu obszernych raportów.
Dostosowując rozwiązania do specyficznych potrzeb klientów, modeli biznesowych i procesów w każdej branży, KPMG i Google Cloud umożliwią naszym klientom pełne wykorzystanie potencjału AI i zwiększenie wartości w całych ich przedsiębiorstwach — powiedział Steve Chase, wiceprzewodniczący KPMG ds. sztucznej inteligencji i innowacji cyfrowych.
Integracja głębokiej wiedzy branżowej i ekspertyzy KPMG z najnowocześniejszą technologią AI Google Cloud to potężne połączenie, które zwiększa przewagę rynkową naszych klientów. Ta ekspansja pozwoli nam jeszcze bardziej zwiększyć wpływ, jaki dostarczamy.
Ta inwestycja to istotny kamień milowy w naszym zobowiązaniu do dostarczania klientom najlepszych talentów i ekosystemu technologicznego. W miarę jak innowacje technologiczne przyspieszają, a potrzeby naszych klientów ewoluują, partnerstwa z firmami takimi jak Google Cloud są najważniejsze w budowaniu zdolności w zakresie AI, danych i chmury, które napędzają zrównoważony i innowacyjny wzrost – dodał Carl Carande, globalny szef i wiceprzewodniczący KPMG Advisory w USA.
Rozszerzony sojusz KPMG i Google Cloud skoncentruje się na kilku kluczowych obszarach
Usługi finansowe: Wprowadzenie Vertex AI i modeli Gemini, aby zautomatyzować procesy takie jak wykrywanie oszustw, przeciwdziałanie przestępstwom finansowym oraz udzielanie kredytów komercyjnych.
Opieka zdrowotna: Wzmocnienie wsparcia pacjentów poprzez wykorzystanie Google Cloud’s Healthcare API. Nowe rozwiązania pomogą w prowadzeniu badań i prób klinicznych oraz wesprą klinicystów w obszarach takich jak wykrywanie chorób i zarządzanie opieką.
Sektor konsumencki i detaliczny: Optymalizacja działań klientów dzięki nowym zastosowaniom generatywnej AI, które zwiększą efektywność operacyjną i personalizację interakcji z markami. Przykładowo, KPMG pomogło dużemu międzynarodowemu detaliście stworzyć kompleksowy przegląd danych dzięki Google BigQuery, umożliwiając tworzenie raportów w czasie rzeczywistym i zwiększenie przychodów.
KPMG umożliwiło niektórym z największych organizacji na świecie przekształcenie sposobu, w jaki działają dzięki technologii Google Cloud — powiedział Matt Renner, prezes ds. globalnych przychodów w Google Cloud.
W tej kolejnej fazie naszego partnerstwa KPMG pomoże gwałtownie przyspieszyć adopcję generatywnej AI, dostarczając klientom niezbędne rozwiązania, ekspertyzę i zasoby techniczne.
Klienci zainteresowani współpracą mogą dowiedzieć się więcej na tej stronie.
Źródło: Informacja prasowa