Logo Campari i niezwykła historia marketingu marki

3 lat temu

Logo Campari

Pierwsze nazwy marki „bitter” i „cordial” zarejestrowano wraz z herbem rodziny Campari w 1888 roku. Campari przez lata zmieniało jednak swoją komunikację wizualną (włączając w to logo) zależnie od obowiązujących trendów. O ile większość marek szukało silnych więzi z tradycją, marka Campari zawsze była gotowa na zmiany. Nazwano to „otwartą tożsamością korporacyjną” (open corporate identity).

W końcu, w 1987 roku firma G&R Associati przeprowadziła audyt komunikacji wizualnej marki. Doszła do wniosku, iż po drugiej wojnie światowej najczęściej używane było logo zarejestrowane w 1912 roku, przez co zaczęto go używać. Na logo znajduje się herb rodziny Campari, na którym widać psa i hełm od zbroi rycerskiej w otoczeniu ornamentów.

Marketing Campari

Reklamy Vintage

Lista artystów, którzy przez lata współpracowali z marką Campari jest doprawdy imponująca. Oto niektórzy z nich:

Fortunato Depero (stworzył również butelkę Campari Soda)

Marcello Dudovich

Marcello Nizzoli

Leonetto Cappiello

Bruno Munari

Logo Campari – lata 70. i 80.

Twórca prawdopodobnie najsławniejszego plakatu Campari z 1964 roku z okazji otwarcia linii metra M1 w Mediolanie. Plakat zatytułowano „Declinazione grafica del nome Campari” . Co więcej, zaprojektowano go tak, aby można było odczytać go z metra. Plakat ten świetnie obrazuje wspomnianą otwartą tożsamość korporacyjną. Oryginał plakatu wystawiony jest w tej chwili w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Yorku oraz we Włoszech w Galleria Campari.

80s

Jednak dla brytyjskich konsumentów w pewnym wieku, Campari będzie zawsze kojarzyło się z czymś nieco mniej wyrafinowanym. „Czy tak naprawdę przybyłaś tu z raju?”, pyta uprzejmy angielski gentleman w tej słynnej reklamie z połowy lat siedemdziesiątych. „Nie, z lotniska Luton”, brzmi nieśmiertelna odpowiedź aktorki Lorraine Chase. Był to świetny tekst, ale nie tak świetny dla wizerunku Campari. jeżeli ta wypowiedź rzeczywiście jest istotną pozycją w historii tandetnych brytyjskich reklam, można się domyślić, iż właściciele marki mogą teraz przeklinać samo istnienie lotniska Luton.

Inne pomysły na marketing obejmowały zatrudnienie włoskiego reżysera filmowego, Federico Fellini, do nakręcenia swojej pierwszej reklamy w 1984 roku.

XXI wiek i Kalendarz Campari

Na początku XXI wieku wydano kalendarz Campari, w którym znalazły się Penelope Cruz, Uma Thurman, a także Salma Hayek i Jessica Alba, które następnie występowały w globalnych kampaniach telewizyjnych marki. Kalendarz ostatnio przekształcił się w „Czerwone Pamiętniki” (Red Diaries). „Jest to seria składająca się z trzech filmów krótkometrażowych stworzonych przez włoskich reżyserów. Traktujemy kino jako świetną platformę komunikacyjną” – mówi Neri. „Ostatni film z serii wyszedł w lutym. Reżyserował go Matteo Garrone, a grała w nim Ana de Armas. Cały film nakręcono w Mediolanie i ukazuje rodzinne miasto marki”.

Idź do oryginalnego materiału