Lukas Podolski rozwija markę Mangal Döner. Partnerstwo z Pyszne.pl i plany ekspansji w Polsce

3 tygodni temu

Były reprezentant Niemiec i mistrz świata w piłce nożnej, Lukas Podolski, rozwija swoją markę gastronomiczną Mangal Döner, wchodząc w strategiczne partnerstwo z platformą Pyszne.pl. Od 28 października dania sieci są dostępne w dostawie wyłącznie za pośrednictwem tego serwisu.

Choć wielu sportowców po zakończeniu kariery inwestuje w restauracje, Podolski wybrał inną drogę – zamiast luksusowych lokali postawił na kebab. Pierwszy lokal MANGAL x LP10 powstał w 2018 roku w Kolonii, a dziś sieć liczy 34 punkty w ponad 20 miastach. W maju 2025 r. marka zadebiutowała w Polsce, otwierając pierwszy lokal w Zabrzu.

Jak podkreśla sam Podolski, inspiracją do stworzenia marki były jego doświadczenia z czasów gry w tureckim klubie Galatasaray: – W Turcji döner to część codzienności, a duży nacisk kładzie się na jakość i świeżość składników. Chciałem przenieść te standardy do Europy Środkowej – wyjaśnia.

Partnerstwo z Pyszne.pl to kolejny krok w rozwoju marki. Rynek kebabów w Polsce rośnie dynamicznie – działa już ponad 3300 lokali z tym daniem, a według danych Pyszne.pl co piąte zamówienie dotyczy właśnie kebaba. W 2024 roku liczba zamówień wzrosła o 13% rok do roku, wyprzedzając pizzę i burgery.

Kebab zyskał ogromną popularność, bo jest produktem dostępnym cenowo i trafia w gusta szerokiej grupy klientów. Partnerstwo z marką Lukasa Podolskiego to potwierdzenie, iż rynek street foodu w Polsce jest coraz bardziej profesjonalny – komentuje Mariusz Górniak, Head of Sales w Pyszne.pl.

Podolski zwraca uwagę, iż choć jego sieć odniosła sukces w Niemczech, polscy konsumenci mają inne przyzwyczajenia kulinarne. – W Niemczech najpopularniejszy jest sandwich, w Polsce natomiast kebab w lawaszu, czyli dürüm. Widzimy jednak, iż coraz więcej osób sięga po wersję w bułce, wypiekanej na miejscu według naszej receptury. Polacy lubią też więcej sosów – to duża różnica między naszymi rynkami – tłumaczy.

Marka Mangal Döner planuje dalszy rozwój w Polsce, zarówno poprzez własne lokale, jak i model franczyzowy. Pierwsza umowa franczyzowa została już podpisana, a sieć zapowiada kolejne otwarcia – przede wszystkim w aglomeracji śląskiej.

Podolski nie wyklucza również współpracy z dużymi sieciami handlowymi. – W Niemczech bardzo dobrze układa nam się kooperacja z siecią Kaufland. Możliwe, iż podobne rozwiązania wprowadzimy w Polsce – dodaje.

Idź do oryginalnego materiału