PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły kolejny etap modernizacji trasy Kraków–Oświęcim. Dzięki inwestycjom o wartości ponad 14 mln zł, podróżni mogą teraz korzystać z wygodniejszych, wyższych peronów w Zelczynie i Jaśkowicach oraz zmodernizowanych torów między Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą.
Na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach wybudowano nowe perony. Są wyższe niż dotychczas, dzięki czemu podróżni łatwiej wsiadają do pociągów. Pojawiły się na nich nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Po zmroku oświetlają je latarnie pracujące w technologii LED. Dzięki podjazdom i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze z peronów mogą korzystać osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Obok przystanku w Jaśkowicach powstał parking dla samochodów i zadaszona wiata dla rowerów, które ułatwiają łączenie podróży. Na odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica oczyszczono i wzmocniono nawierzchnię torów, a także poprawiono ułożenie szyn.
To kolejny etap inwestycji w komfort podróży na linii kolejowej łączącej Kraków ze Skawiną i Oświęcimiem. Wcześniej w tym roku PKP PLK wyremontowały również perony na przystanku Spytkowice Kępki i tory na stacjach Dwory i Przeciszów. Prędkość pociągów wzrosła dzięki wymianie torów i części obiektów inżynierskich w sąsiedztwie Spytkowic. Od zeszłego roku podróżni korzystają także z nowych peronów w Brzeźnicy i Półwsi.
Dzięki modernizacji torów, systemów sterowania ruchem oraz stacji i przystanków na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie, przewoźnicy przywrócili regularne połączenia na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim. Z miesiąca na miesiąc coraz więcej podróżnych korzysta z najnowszych przystanków: Kraków Opatkowice, Skawina Jagielnia i Zator Park Rozrywki. W latach 2019 – 2024 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły niemal 400 mln zł ze środków budżetowych na poprawę warunków podróży między Krakowem a Oświęcimiem.