Marta Fryzowska żegna się z VRG

4 tygodni temu

W dniu 4 listopada 2024 roku Marta Fryzowska złożyła rezygnację z pełnienia funkcji w Zarządzie VRG S.A. Dotychczasowa wiceprezeska Zarządu VRG, odpowiedzialna za segment odzieżowy (marki Vistula, Bytom i Wólczanka), była związana z grupą od grudnia 2021 roku. Po tej zmianie Zarząd VRG będzie działał w składzie trzyosobowym, tj.: Mateusz Kolański, Prezes Zarządu, Michał Zimnicki, Wiceprezes Zarządu (CFO) i Łukasz Bernacki, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za segment jubilerski.

Rezygnacja dotychczasowej wiceprezeski zarządu spółki odnosi skutek z dniem jej złożenia. Jak zapowiedział Piotr Stępniak, Przewodniczący Rady Nadzorczej spółki – Rada Nadzorcza nie przewiduje aktualnie powoływania nowego członka zarządu do nadzoru nad działalnością segmentu odzieżowego. Dotychczasowe obowiązki Marty Fryzowskiej zostaną przejęte przez Mateusza Kolańskiego i Michała Zimnickiego oraz podlegających im bezpośrednio doświadczonych menadżerów związanych z segmentem fashion Grupy VRG.

– W imieniu Rady Nadzorczej dziękuję Pani Marcie Fryzowskiej za jej ogromne zaangażowanie i pracę nad rozwojem marek odzieżowych Grupy VRG przez ostatnie niemal trzy lata – podkreślił Piotr Stępniak, Przewodniczący Rady Nadzorczej spółki.

Wyniki VRG

W pierwszej połowie 2024 roku Grupa VRG osiągnęła 619,0 mln zł przychodów (o 2,8 proc. więcej niż w roku poprzednim) oraz wyższy poziom marży brutto na sprzedaży (55,1 proc. na koniec czerwca). Do wysokiego poziomu marży przyczyniła się przede wszystkim sprzedaż w drugim kwartale. Segment odzieżowy odnotował w tym okresie marżę brutto na poziomie 60,6 proc., przy nieznacznie niższej rok do roku marży w segmencie jubilerskim (52,3 proc.).

Grupa zakończyła pierwsze półrocze z wyższym rok do roku zyskiem brutto na sprzedaży (341,1 mln zł, +4,6 proc. rok do roku) przy jednoczesnym spadku zysku netto w stosunku do pierwszego półrocza 2023 (30,4 mln zł, -40,2 proc. rok do roku). Na taki wynik wpłynęło przede wszystkim mniej korzystne rok do roku saldo działalności finansowej oraz wynik segmentu odzieżowego, którego wyniki były znacznie poniżej oczekiwań.

Idź do oryginalnego materiału