Mikołaj Wezdecki, LPP: zarówno e-Izbie, jak i nam zależy na popularyzowaniu innowacji technologicznych w e-handlu

6 miesięcy temu

Wzmacnianie krajowego biznesu e-commerce i modelu cross-border, a także wdrażanie najlepszych praktyk pro konsumenckich – to wektory działalności, które połączyły ścieżki LPP oraz Izby Gospodarki Elektronicznej. Polski producent odzieży dołącza do największej krajowej organizacji e-handlu, działającej na rzecz rozwoju i profesjonalizacji branży.

LPP to największa polska firma odzieżowa z siedzibą w Gdańsku, która od ponad 30 lat z sukcesem buduje rozpoznawalność marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay na krajowym rynku, wykorzystując ten kapitał również w skali cross-border.

Polski producent odzieży rozwija sieć sprzedaży stacjonarnej na blisko 30 rynkach, którą wspiera poprzez e-commerce, zwiększając zasięg swoich sklepów internetowych oraz coraz bardziej istotnych sprzedażowo aplikacji mobilnych. w tej chwili ok. 58 proc. sprzedaży Grupy realizowana jest poza granicami Polski, w dużej części w krajach Europy Środkowej.

– Od 2011 roku intensywnie rozwijamy kanał sprzedaży internetowej, dokładając starań, by dostarczyć naszym klientom jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Jestem przekonany, iż kooperacja z Izbą Gospodarki Elektronicznej pomoże nam w dalszym rozwoju, za pomocą którego jeszcze skuteczniej odpowiemy na potrzeby konsumentów. Zarówno e-Izbie, jak i nam zależy na popularyzowaniu inicjatyw wykorzystania innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych, które rozwijać będą polską branżę cyfrową. Wzajemna wymiana doświadczeń i wsparcie branży na arenie polskiej i międzynarodowej to główna przesłanka jaka przyświecać będzie naszej współpracy – komentuje Mikołaj Wezdecki, wiceprezes zarządu LPP.

Fashion na starcie

Branża odzieżowa jest jedną z najbardziej konkurencyjnych w obszarze e-commerce, co wpłynęło na jej szybki rozwój i profesjonalizację. Zapoczątkowane w tym sektorze modele biznesowe na przestrzeni lat ewoluowały i ukształtowały późniejszy dynamiczny przyrost handlu online jako całości.

– Cieszymy się bardzo, iż uznany na międzynarodowym rynku polski producent odzieży dołącza do organizacji, którą kieruję już od przeszło 10 lat. LPP wnosi do grona profesjonalistów zrzeszonych w e-Izbie ogromne doświadczenie biznesowe – podkreśla wielostronne korzyści z tego faktu Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. – Nasze środowisko jest niezwykle cennym źródłem wiedzy, kontaktów biznesowych i wiarygodną kuźnią kadr dla branży e-handlu. Zapraszamy pozostałe firmy niezależnie od wielkości, rozwijające sprzedaż online, albo początkujące w e-commerce, do członkostwa w Izbie Gospodarki Elektronicznej – dodaje prezes e-Izby.

Biznes od XXS do XXL

A adekwatnie od A do Z, bo za każdą sztuką odzieży marek LPP stoi rozbudowany model biznesowy, którego ważnym elementem jest globalny łańcuch zaopatrzenia i dystrybucji zarządzany przez powołaną w ramach Grupy spółkę LPP Logistics. Oprócz obsługi frachtu morskiego, kolejowego i drogowego oraz własnej agencji celnej zarządza procesami w centrach dystrybucyjnych oraz magazynach typu fulfillment center obsługujących e-commerce o łącznej powierzchni blisko 500 tys. mkw. Dzięki rozbudowanej sieci dystrybucyjnej LPP może sprostać obsłudze rosnących wolumenów sprzedaży w sklepach internetowych.

Za sprawną realizację procesów e-commerce w ramach Grupy odpowiedzialna jest także spółka-córka Silky Coders, która zatrudnia ponad 700 ekspertów od wdrażania nowoczesnych technologii i funkcjonowania sklepów internetowych oraz aplikacji mobilnych. Wyłonienie w ramach Grupy specjalistycznych spółek ds. logistyki i IT pozwala LPP jeszcze skuteczniej odpowiadać na wyzwania rynkowe oraz budować przewagę konkurencyjną.

-Pojawienie się Grupy LPP w gronie członków e-Izby, to istotny krok w kierunku profesjonalizacji polskiego sektora cyfrowego. LPP reprezentuje tu nie tylko retailera od dużym zasięgu e-commerce, ale także istotnego gracza w obszarze logistyki dedykowanej temu sektorowi oraz software-housu walnie przyczyniającego się do rozwoju polskiego e-handlu – podsumowuje prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Idź do oryginalnego materiału