Żabka dociera do klientów, pojawiając się na letnich festiwalach, koncertach, wydarzeniach sportowych czy piknikach rodzinnych. Pierwszy zielony food truck i sześć mobilnych sklepów towarzyszy wielu wydarzeniom w całej Polsce. Zielony pojazd przyciąga uwagę głodnych i spragnionych konsumentów – w tym sezonie przejechał już 10 tysięcy kilometrów, a w rekordowym dniu wystawiono w nim 350 paragonów.
Żabkowy food truck nie tylko kusi aromatem świeżo parzonej kawy i apetycznymi hot dogami, ale sam w sobie jest atrakcją – wzbudza ciekawość tych, którzy chcą sprawdzić, jak dobrze znany im format funkcjonuje w mobilnej odsłonie. Dzięki możliwości błyskawicznej zmiany lokalizacji może działać niemal w dowolnym miejscu i to praktycznie od razu po przyjeździe. Pojazd na co dzień stoi przy promenadzie w Świnoujściu, ale regularnie wyrusza w trasę – od 24 do 27 lipca pojawi się na Ostróda Reggae Festival, największym festiwalu reggae w Polsce, gdzie będzie towarzyszył imprezowiczom aż do 3 nad ranem.
– Wciąż poszukujemy nowych rozwiązań, by jak najlepiej odpowiadać na rosnące potrzeby konsumentów. Dzięki food truckowi i mobilnym sklepom jesteśmy tam, gdzie nasi klienci, choćby w miejscach, w których nie ma tradycyjnych sklepów lub są one trudno dostępne – mówi Aldona Kupracz, Head of Range, Floor & Space Management w Żabka Polska. – Oba formaty łączą wygodę z dostępnością, umożliwiając szybkie zakupy podczas festiwali, wydarzeń sportowych czy letniego wypoczynku nad morzem – dodaje.
Hitem menu jest hot dog amerykański, dostępny wyłącznie w mobilnych punktach. Podawany jest w rozciętej bułce z parówką wiedeńską, prażoną cebulką, ogórkiem konserwowym i wybranymi sosami (ketchup i musztarda). Do bestsellerów należą także Chrupbox z podwójną porcją frytek oraz pizza w stylu neapolitańskim. Asortyment zmienia się nieznacznie w zależności od charakteru wydarzenia. Podczas koncertów napoje można schłodzić w kubkach z lodem Fill&Chill, a na rodzinnych piknikach dostępne są uwielbiane przez najmłodszych lody.
Żabka w plenerze dzięki sklepom mobilnym
Latem podczas wydarzeń trwających co najmniej dwa dni, sieć dociera do klientów także dzięki sklepom mobilnym. Powstają z kontenerów montowanych przy użyciu dźwigu w zaledwie kilka godzin. Każdy moduł ma powierzchnię około 30 m², a w czasie jednego wydarzenia wykorzystywane są niekiedy choćby cztery takie kontenery. Także w tym przypadku godziny funkcjonowania i asortyment zależne są od charakteru wydarzenia. W stałej ofercie dostępne są hot dog amerykański, kiełbasa z grilla, frytki, stripsy, kawa, herbata i zimne napoje. Kupić można też pożywne kanapki, zdrowe sałatki, wodę Od Nowa czy lemoniadę Wycisk.
Mobilne Żabki działają w tej chwili we Władysławowie – tuż przy plaży przy ul. Hryniewickiego 4 – oraz pod Krakowem, w Alvernia Planet, gdzie trwa wyjątkowa wystawa Harry Potter: The Exhibition. W najbliższych tygodniach pojawią się również na festiwalach muzycznych Męskie Granie (Gdańsk, Szczecin, Wrocław, Kraków, Warszawa) i Rockowizna (Poznań, Kraków).
Sklepy te cieszą się dużym zainteresowaniem, czego potwierdzeniem są wyniki sprzedaży – liczba zrealizowanych transakcji i klientów.