W 23. edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” zostało opisanych 5 praktyk NEPI Rockcastle Polska. Wyróżnione inicjatywy znalazły się w kategoriach: Zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej oraz Zagadnienia konsumenckie. Wśród nich: zbiórka tekstyliów, akcja profilaktyki nowotworowej dla mężczyzn, cykl turniejów e-sportowych autorski program dla młodzieży oraz trzecia edycja publikacji nt. GOZ.
Do tegorocznego raportu, zakwalifikowały się wszystkie z 5 zgłoszonych przez NEPI Rockacstle w Polsce, praktyk, tj.:
- Zbiórka tekstyliów „Dobre Rzeczy”
- Dzień Zdrowia Mężczyzny
- Autorski Program społeczny „Młodzież w Centrum”
- E-sport Gaming Kings Tournament powered by Orange – cykl turniejów e-sportowych w całej Polsce.
- Przewodnik Cyrkularny edycja 3 – interaktywna publikacja edukacyjna nt. GOZ
Edukacja i inspirowanie konsumentów
Wśród wyróżnionych inicjatyw znalazły się działania prowadzone wspólnie przez wszystkie centra NEPI Rockcastle w Polsce.
– Publikacja naszych aktywności z obszaru zrównoważonego rozwoju w raporcie FOB to dla nas ogromne wyróżnienie. Po raz kolejny potwierdza to nasze zaangażowanie w odpowiedzialne podejście do współczesnych wyzwań i równocześnie stanowi to dowód na to, iż potrafimy skutecznie reagować na potrzeby naszych klientów, partnerów i społeczności lokalnych. Wierzymy, iż poprzez nasze inicjatywy możemy budować szerokie zaangażowanie wokół ważnych społecznie tematów, gromadząc różnych interesariuszy na poziomie lokalnym, jak i krajowym. Niezmiennie wierzymy w słuszność podejmowanych działań na rzecz edukacji oraz inspirowania konsumentów – mówi Magdalena Gibney, Group Head of Sustainability z NEPI Rockcastle.
Wyróżnione inicjatywy w obszarze „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”
Zbiórka tekstyliów „Dobre Rzeczy”
„Dobre Rzeczy” to akcja organizowana przez NEPI Rockcastle, której celem było promowanie idei gospodarki o obiegu zamkniętym i edukacja w zakresie nadawania ubraniom drugiego życia. W 2024 r. w 12 miastach, w 14 centrach handlowych, zebrano 10 ton odzieży. Za każdy kilogram tekstyliów firma NEPI Rockcastle przekazała 1 zł na cele charytatywne, wspierając 13 lokalnych organizacji. W wydarzeniu wzięło udział blisko 1 tys. osób. Akcja miała wymiar edukacyjny, zachęcając do ponownego wykorzystania odzieży i pokazując, jak tekstylia mogą stać się surowcem do tworzenia nowych produktów.
Praktyka realizuje Cel 12 – Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja oraz wpisuje się w ESRS E5 – Wykorzystanie zasobów oraz gospodarka o obiegu zamkniętym.
„Dzień Zdrowia Mężczyzny”
NEPI Rockcastle angażuje się w edukację i profilaktykę zdrowotną, organizując akcje skierowane do lokalnych społeczności. W 14 centrach firmy przeprowadzono kampanię na rzecz profilaktyki raka prostaty i jąder, zapraszając mężczyzn do regularnych badań PSA. Mobilne gabinety, w których oferowano badania, były wspierane przez lokalne drużyny sportowe i barberów. W akcji wzięło udział 2,1 tys. mężczyzn, a jej promocję wsparły organizacje medyczne. W wyniku działań powstało ponad 250 publikacji, które dotarły do ponad 2,6 mln osób, podkreślając znaczenie wczesnego wykrywania nowotworów.
Praktyka realizuje Cel 4 – Dobra jakość edukacji i wpisuje się w ESRS S4 – Konsumenci i użytkownicy końcowi.

E-sport Gaming Kings Tournament powered by Orange
W 14 centrach handlowych NEPI Rockcastle odbyły się profesjonalne turnieje e-sportowe, w których wzięło udział ponad 1,7 tys. graczy. Celem wydarzeń było rozwijanie kompetencji, takich jak analityczne myślenie i koncentracja na celu. Uczestnicy mieli także okazję skorzystać z porad doświadczonego coacha e-sportowego. Równolegle z turniejami zorganizowano debatę ekspercką „E-sport – od pasji do kariery”, którą śledziło 12 tys. osób. Strefy Gier, w tym przestrzeń z wirtualną rzeczywistością, odwiedziło 25,3 tys. osób, a temat e-sportu zdobył szerokie zainteresowanie mediów, z ponad 10 tys. publikacji.
Praktyka wpisuje się w ESRS S3 – Dotknięte społeczności.
Autorski program społeczny – „Młodzież w Centrum”
Program, stworzony przez NEPI Rockcastle w odpowiedzi na rosnące problemy psychiczne wśród nastolatków, mający na celu wspieranie młodzieży w budowaniu motywacji, relacji opartych na szacunku i poczuciu własnej wartości. W 2024 r. przeprowadzono 30 warsztatów i spotkań motywacyjnych, a także aktywności sportowe i wydarzenia wolontariackie. We współpracy z policją przygotowano 2 debaty, w których wzięło udział 400 uczniów. W program angażowały się lokalne instytucje. Przeprowadzono szkolenia dla pracowników ochrony centrów, w których wzięło udział ponad 250 osób z 12 miast.
Praktyka realizuje Cel 3 – Dobre zdrowie i jakość życia i wpisuje się w ESRS S3 – Dotknięte społeczności.
Wyróżniona inicjatywa w obszarze „Zagadnienia konsumenckie”
Przewodnik Cyrkularny 3
To działanie to kontynuacja edukacji na temat gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem 3. edycji Przewodnika Cyrkularnego jest pokazanie konsumentom, jak wspierać cyrkularność na co dzień, w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. W tym wydaniu skupiono się na modzie cyrkularnej i zrównoważonej, wykorzystując interaktywne animacje oraz praktyczne porady, jak nadać drugie życie ubraniom. Materiał – udostępniony w 14 centrach handlowych, promując ideę cyrkularności oraz recyklingu tekstyliów – dotarł do ponad 160 tys. osób.
Praktyka realizuje Cel 12 – Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja oraz wpisuje się w ESRS S4 – Konsumenci i użytkownicy końcowi.