Nowa kabina, nowe sterowanie, nowy poziom komfortu. Tak w uproszczeniu można opisać zupełnie nową serię 8 marki Deutz-Fahr, której premiera miała miejsce wczoraj na Agritechnice. To nie jest kolejna modernizacja znanego modelu – to całkowicie nowa konstrukcja, która ma zdefiniować kierunek rozwoju dużych ciągników tej marki na najbliższe lata.
Kabina Sigma Vision Cup – komfort, przestrzeń i cisza
Nowa, czterosłupkowa kabina Sigma Vision Cup to przestrzeń, która robi wrażenie już po wejściu do środka. Znacznie większa kubatura, panoramiczna widoczność i świetne wyciszenie to najważniejsze cechy nowego środowiska pracy. Kabina została niemal całkowicie odseparowana od komory silnika, a dzięki zaawansowanej klimatyzacji i dużemu szyberdachowi zapewnia idealne warunki pracy niezależnie od pory roku.
Deutz-Fahr zrezygnował z klasycznych drzwi, wprowadzając innowacyjną listwę do montażu monitorów i akcesoriów. To rozwiązanie typowe dla maszyn premium.
Nowy podłokietnik i iMonitor 5. generacji
Wnętrze ciągnika to również zupełnie nowy podłokietnik, wyposażony w iMonitor piątej generacji. W oczy rzucają się dwa ergonomiczne joysticki z programowalnymi przyciskami oraz intuicyjny układ sterowania, który można dostosować do stylu pracy operatora. Na prawym słupku znalazł się ekran iCluster m.in. z obrazem z kamer. Całość współpracuje z systemami rolnictwa precyzyjnego Deutz-Fahr oraz telematyką umożliwiającą zdalne monitorowanie maszyny.
System TAGS – rolniczy asystent kierowcy
Prawdziwą nowością jest nagrodzony srebrnym medalem Agritechnika system bezpieczeństwa TAGS. Wykrywa przeszkody, martwe pola, zawiera aktywny tempomat, ostrzegając operatora. Co ważne – działa nie tylko na drodze, ale również podczas pracy w polu, pomagając uniknąć kolizji z przeszkodami terenowymi.
Silnik i nowa oś
Pod maską nowego Deutz-Fahra pracuje 6-cylindrowy silnik FPT o pojemności 6,7 litra, oferujący moc maksymalną do 340 KM (w mniejszej wersji 313 KM) oraz moment obrotowy blisko 1400 Nm.
Hydraulika z pompą o zmiennym wydatku dostarcza do 220 l/min, a udźwig tylnego podnośnika sięga 12 ton. Przedni podnośnik uniesie niemal 5,5 tony.
Zupełnie nowa, amortyzowana oś przednia z dłuższymi wahaczami zwiększa komfort jazdy, a bezstopniowa przekładnia CVT umożliwia jazdę z prędkością do 60 km/h.
Nowy rozdział w historii Deutz-Fahr
Nowa seria 8 to coś więcej niż kolejny model – to zapowiedź kierunku, w jakim zmierza Deutz-Fahr. Połączenie nowoczesnego designu, nowego systemu sterowania i zaawansowanych technologii bezpieczeństwa sprawia, iż ciągnik będzie stanowił punkt odniesienia dla modernizacji kolejnych ciągników niemieckiej marki.

2 godzin temu



![Kombajn Claas LEXION 770 zapalił się pod Tarnowskimi Górami [FOTO]](https://static.tygodnik-rolniczy.pl/images/2025/11/09/619061.webp)










