Należąca do Macieja Biesiady Grupa Biesiada Invest, holding rozwijający się m.in. w branży meblarskiej oraz deweloperskiej, rozpoczął proces negocjacji dotyczących akwizycji sieci sklepów Duka. Rozmowy dotyczą również przejęcia działalności online szwedzkiej marki.
Borykająca się z problemami finansowymi sieć Duka znajduje się w tej chwili w sanacji. Jeszcze przed rokiem Duka mogła pochwalić się posiadaniem w Polsce sieci 60 salonów. w tej chwili zostało ich 35. Na horyzoncie pojawił się jednak inwestor zainteresowany przejęciem sieci Duka.
Polski inwestor rozmawia o przejęciu sieci Duka
– Są w życiu momenty, które wyznaczają nowe horyzonty. Dla mnie takim momentem jest przystąpienie do rozmów o przejęcie sieci Duka – marki o ogromnym potencjale, która wymaga teraz stabilnego zarządzania i strategicznego restartu – informuje Maciej Biesiada, CEO Grupy Biesiada Invest. – Wierzę, iż Duka zasługuje na drugą szansę– nie tylko ze względu na swoją 100-letnią historię, ale także dlatego, iż widzę realne możliwości jej odbudowy. Jako absolwent Politechniki Warszawskiej Wydziału Inżynierii Lądowej i przedsiębiorca z doświadczeniem w zarządzaniu firmami meblowymi, e-commerce i działalnością deweloperską, wiem, jak realizować rentowne projekty – dodaje.
Zarządzana przez Maciej Biesiada spółka rozpoczęła już proces due-dilligence Duka International SA. Rozmowy są w zaawansowanej fazie.
– Naszym priorytetem będzie przede wszystkim przywrócenie płynności finansowej, oraz inwestycje w przyszłość marki. Duka nie będzie tylko „naprawiana”, ale przygotowana do długoterminowego wzrostu – przekonuje Maciej Biesiada.
Ponad 100 lat na rynku
Historia firmy Duka zaczęła się, gdy w 1920 r. Hjalmar Blomkvist otworzył swój pierwszy sklep ze szkłem, porcelaną i naczyniami kuchennymi w szwedzkim mieście Linköping. Dzięki jego zaangażowaniu i ciężkiej pracy przedsiębiorstwo rozwijało się, co zaowocowało kolejnymi filiami na terenie całej Szwecji. W ten sposób zostały położone podwaliny pod to, czym Duka jest obecnie.
Gdy Blomkvist po latach działalności przeszedł na emeryturę, sprzedał swoją firmę nowym właścicielom, którzy kontynuowali jej rozwój. niedługo była ona znana w całej Szwecji – doceniano ją za wysoką jakość produktów i znakomitą obsługę klienta.
Punktem przełomowym w historii firmy był rok 1962. Wtedy to dawna firma Hjalmara Blomkvista połączyła się z 16 innymi sklepami sprzedającymi szkło oraz porcelanę i razem stworzyli sieć Duka. Nowe przedsiębiorstwo inwestowało przede wszystkim w rozwój własnego wzornictwa, co przyniosło znakomite efekty, a niektóre z projektowanych wówczas, klasycznych produktów są sprzedawane do dnia dzisiejszego. Dzięki unikalnemu designowi, doskonałej obsłudze i wysokiej jakości, marka Duka stała się rozpoznawalna w całej Szwecji, a jej skandynawski rodowód do dzisiaj widoczny jest w każdym aspekcie funkcjonowania firmy. W 1999 roku Duka rozpoczęła swoją działalność w Warszawie.