Poznaliśmy zwycięzców Digital Quality Mark

10 miesięcy temu

Dziewięciu zdobywców pierwszego w Polsce znaku Digital Quality Mark w e-commerce gwarantuje najlepsze rozwiązania AI, SaaS lub marketingowe, dostępne od zaraz. Patronem wydarzenia jest redakcja OmnichannelNews.pl

Prędkość działania połączona z jakością – jako oczekiwania rynkowe – znalazły odzwierciedlenie w innowacyjnej formule konkursu o tej samej nazwie, połączonej z pitch contestem. Poszły za tym przejrzystość rywalizacji i adekwatność propozycji do oczekiwań biznesu, zgodnie z intencją organizatora – Izby Gospodarki Elektronicznej.

Oto co jeszcze firmy oznaczone DQM na początku 2024 roku mogą zaoferować szerokiemu rynkowi e-commerce.

Poznaj efektywnych partnerów biznesowych w e-commerce

Udało się! Formuła konkursu Digital Quality Mark pozwoliła zweryfikować jakość i efektywność rozwiązań AI, SaaS i agencyjnych w istotnych obszarach e-handlu, odpowiadającym kategoriom konkursu. 8 stycznia w Warszawie 12. przedstawicieli firm uczestniczących w rywalizacji o tytuł DQM miało możliwość interakcji z jury podczas pitchowania i na bieżąco obserwować wynik głosowania. W efekcie DQM przyznano 9. firmom, które zaprezentowały najwyższy poziom rozwiązań.

Poznaj zwycięzców

W kategorii AGENCY klasyfikacja wygląda następująco:

  • Strix
  • Sempai
  • Media4U

Pierwsza trójka w kategorii: SAAS E-COMMERCE to:

  • eparagony.pl
  • Voucheryfi
  • ‘merce.com

W kategorii AI TOOL DQM powędrował do:

  • Algolytics
  • Sovva
  • Apifonica

E-Izba zapewniła prawny audyt w czasie rzeczywistym trwania rywalizacji.

Chodzi nie tylko o zwycięzców. Eliminacje i lista nominacji do Digital Quality Mark pozwalają sklepom internetowym na wnikliwą i szybką weryfikację kilkudziesięciu rozwiązań AI/SaaS dla e-commerce, oraz dostęp do listy firm i rozwiązań, które zdaniem ekspertów branży warte są uwagi w marketingu online. Natomiast laureatom pozwala to dotrzeć do szerokiego rynku z rekomendacją podpartą opinią jury złożonego z ekspertów i profesjonalistów branży. Co więcej, dzięki networkingowi i konstruktywnemu feedbackowi na linii klient – rozwiązanie technologiczne, firmy – usługodawcy mogą udoskonalać porftolio własnych produktów.

Potrzeba rodzi rozwiązanie

– Lista podmiotów zweryfikowanych w ramach Digital Quality Mark jest gwarancją tego, iż będzie się pracowało z najlepszymi. Wielu przedsiębiorców każdego dnia jest atakowanych dziesiątkami ofert, usług i narzędzi, które mają nam pomóc. Jednakże nie wszystkie są dobre i godne zaufania. Dlatego korzystając z usług i narzędzi pozytywnie zweryfikowanych w ramach konkursu Digital Quality Mark możemy zapewnić sobie większą szansę na to, iż dobrze lokujemy nasze środki i czas oraz iż odniesiemy sukces w biznesie – komentuje Łukasz Kierus, CEO Glosel.

– Polski rynek e-commerce jest już na tyle dojrzały by wprowadzić system certyfikacji różnego rodzaju usług. Na rynku polskim mamy kilkadziesiąt, czasem kilkaset agencji lub dostawców w ramach pewnego obszaru, pewnego rozwiązania i jako osoba prowadząca e-commerce myślę, iż jest to bardzo dobre rozwiązanie by młodym oraz bardziej doświadczonym e-commercom umożliwiać weryfikację usług – dodaje Joanna Kwiatkowska, Vice CEO Kubota.

Wszystko służy temu, aby firmy/rozwiązania obecne na rynku zapewniały bardzo wysoki poziom obsługi, to po pierwsze. Po drugie – chodzi o benchmark dla pozostałych, których ambicją jest rzetelność i otwarcie na współpracę z biznesem w zależności od zapotrzebowania.

– Wybór odpowiednich technologii jest najważniejszy ze strategicznego punktu widzenia, zwłaszcza w e-commerce. Zastosowanie adekwatnego rozwiązania IT przyczynia się do poprawy doświadczenia klientów i optymalizacji procesów operacyjnych – uważa Piotr Truszkowski, Head of Allegro Business, w składzie jury DQM.

Inny juror, Maciej Jakubowski, Chief Technology Officer, Empik, zwraca uwagę na konieczność rozpoznawania jakościowych rozwiązań: – Na poziomie wyobrażenia AI jest technologią usprawniającą niemal każdy aspekt działania organizacji. Jednak w praktyce wykorzystanie AI napotyka przez cały czas liczne wyzwania organizacyjne, czy technologiczne. W związku z tym moim oczekiwaniem wobec konkursu DQM było nagrodzenie rozwiązań, w których ten rozdźwięk pomiędzy wyobrażeniem a praktyczną aplikacją AI będzie najmniejszy – tłumaczy.

Gotowe do wdrożenia

Izba Gospodarki Elektronicznej jest organizacją branżową, która wspiera e-commerce na wielu płaszczyznach strategicznie i doraźnie.

Zaobserwowaliśmy tę potrzeb już w ubiegłym sezonie. Sklepy internetowe zgłaszały nam problemy z szybką i rzetelną weryfikacją rozwiązań wspomagających biznes – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby przybliża ideę DQM. – W tym przypadku chodziło o relatywnie szybką reakcję i stworzenie rzetelnego przeskanowania rynku pod tym względem. Przebieg konkursu pokazał, iż to się udało i było konieczne – podkreśla.

W ten sposób niezależnie od tego, czy chodzi o cyberbezpieczeństwo, projektowanie UX, czy innowacje technologiczne e-Izba realizuje misję cyfrowej transformacji biznesu na najwyższym poziomie zaawansowania. Konkurs i pitch contest DQM będzie miał więc kontynuację w projektach realizowanych przez biznes w bieżącym i kolejnej edycji, w przyszłym roku.

Unikalny proces weryfikujący

– Element pitchowania był nie tylko wyzwaniem ale i motywacją dla uczestników konkursu, tworząc unikalną atmosferę tego dnia oraz naprawdę jakościową platformę do wymiany doświadczeń. Zainteresowanie i zaangażowanie członków Komisji Oceniającej przyczyniło się do rozpoczęcia cyklicznego procesu przyznawania znaku DQM” – podkreśla Paulina Wojczyńska, Dyrektor Projektów e-Izby, koordynatorka DQM.

– Nagroda DQM jest dla Algolytics wyróżnieniem i podkreśleniem tego co robimy z naszymi klientami. Pokazuje, iż inwestycja w dane jest obszarem który się zwraca. Zależy nam by więcej firm brało udział w takich konkursach bo to pokazuje istotę problemu, który adresujemy – skomentował Piotr Biegun COO Algolytics, zdobywca I miejsca w kategorii AI Tool.


– DQM to miejsce dla rozwiązań innowacyjnych, które odpowiadają na potrzeby rozwijającego się rynku i biznesów. Dlatego jeżeli Twoja firma lub zespół pracuje nad rozwiązaniami – na pewno warto pokazać je światu. DQM to jest konkurs, w którym możesz zostać docenionym – stwierdził Cezary Pierzan, CEO eparagony.pl, zdobywca I miejsca w kategorii SaaS e-Commerce.


– DQM to konkurs, który nagradza ich podejście i jakość za dostarczone rozwiązania dla e-commercu. Warto brać udział w takich inicjatywach by edukować rynek i pokazywać jak ten rynek się rozwija i jak pojawią się na nim nowi gracze, dostarczający wysoką jakość. Jesteśmy dosyć młodą branżą więc wszystkie takie inicjatywy tworzą i budują ten rynek, tworzą i budują pewne standardy są bardzo istotne, dlatego chcieliśmy wziąć w niej udział. Jesteśmy dumni, iż w pierwszej edycji tego konkursu zajęliśmy pierwsze miejsce w kategorii agencje. Mam nadzieję, iż będzie to pewien sygnał dla innych co robić i jak się rozwijać, a przede wszystkim będzie to korzyść dla rynku i wszystkich klientów w związku z tym, iż jakość usług i pewne standardy będą się z czasem podnosiły – podkreśla Borys Skraba, CEO Strix, zdobywca I miejsca w kategorii Agency.

Idź do oryginalnego materiału