Niespełna rok po debiucie rynkowym Hello Day! Magico, przyjemnościowych napojów z nata de coco, Agus wystartował z kampanią reklamową i wsparciem handlowym. Strategicznym i taktycznym celem kampanii jest zbudowanie wyróżnienia, natychmiastowej rozpoznawalności marki i jej benefitów emocjonalnych. Kotwicą komunikacyjną, zawartą w sloganie „no tricks, just Magico”, jest teleportacja do magicznych miejsc i momentów.
Przyjemność, gwiazda, strategia komunikacji
Oczywiście, Magico to pyszny napój. Jednak w doświadczeniu konsumenta kryje się szerszy kontekst. Jest to teleportacja do magicznych miejsc i magicznych momentów, różnych dla różnych grup docelowych. Wgryzanie się w chrupiące kostki kokosa (nata de coco) zanurzone w pysznym napoju owocowym lub ice tea, przenosi zmysły do przyjemnych miejsc. A ikona gwiazdy to idealny teleportacyjny portal obecny na etykietach, w materiałach reklamowych i całej komunikacji. Gwiazda jest nie tylko elementem, ale kluczowym wyróżnikiem na półce sklepowej. Ten symbol pomaga także odróżnić linie produktowe: w serii napojów owocowych gwiazda jest niebieska, a w nowej linii ice tea – zielona. Jej design i kolory rezonują z szeroką grupą odbiorców, od pokolenia Z aż po Millenialsów i pokolenie X, a choćby Baby Boomers.
– Magico to więcej niż napój – to portal,
podkreśla Jarosław Bańda, dyrektor komunikacji Agus.
– W dzisiejszym świecie każdy potrzebuje chwili wytchnienia. Nieważne, czy masz 17 czy 70 lat, Magico daje Ci możliwość przeniesienia się do miejsc, w których czujesz się dobrze.
Sama nazwa marki pochodzi od połączenia angielskich słów magic i coconut. Ma również włoskie brzmienie i duszę [włoski: mà-gi-co], co oznacza po prostu magię. Oprócz napojów owocowych znajdziemy tu również ice tea oraz limitowane letnie edycje. A większa, aż 500 ml butelka pozwala czerpać jeszcze więcej przyjemności. Przełamuje to pozycjonowanie brandu jako klasycznych napojów z nata de coco.
Silne wsparcie mediowe i handlowe
Komunikacja marki została zaprojektowana w sposób spójny i wielowymiarowy, z wykorzystaniem kluczowych elementów wpływających na emocje i decyzje konsumentów. Kampanię oparto na trzech filarach: od emocjonalnej narracji (storytelling), przez silną tożsamość marki (branding), aż po wizualną atrakcyjność i apetyczność (appetite appeal), która zachęca do spróbowania napoju.
Realizacja obejmuje wykorzystanie nowoczesnych formatów reklamy digital, z naciskiem na social media (TikTok, Instagram, Facebook, YouTube, Google Display Network) oraz outdoor (OOH/DOOH) oraz trade marketing.
Współpraca międzynarodowych i lokalnych agencji
Za naming, identyfikację wizualną i strategię komunikacji Magico odpowiada włoska agencja Break Design, strategiczny partner kreatywny Agus. Agencja GoldenSubmarine jest odpowiedzialna za lokalizację kampanii na rynek polski oraz przygotowanie materiałów digitalowych, w tym kreacji display, formatów social mediowych oraz opracowanie video. Realizacją kampanii digital zajął się dom mediowy Admetrics. Za emisję kampanii OOH i DOOH odpowiada AMS, a za aplikację gazetkową Blix.
Produkt jako doświadczenie
Hello Day! Magico to napój z dodatkiem chrupiących kostek kokosa (nata de coco), które wzbogacają konsumpcję o element sensorycznej przyjemności. Marka oferuje 3 główne linie: napoje owocowe (liczi, mango, truskawka, kokos), ice tea (cytrynowy, brzoskwiniowy, cytrusowy), limitowane, specjalne edycje (lato 2025: mojito, yuzu). W planach Agus są kolejne nowości.