Sieć Komfort ofiarą cyberataku. Dane klientów bezpieczne

1 dzień temu

26 maja 2025 roku sieć sklepów Komfort padła ofiarą poważnego incydentu cybernetycznego, który zakłócił działanie części systemów informatycznych firmy. W wyniku ataku czasowo zamknięto wszystkie sklepy stacjonarne, a strona internetowa oraz e-sklep przestały działać. Na drzwiach salonów pojawiły się komunikaty informujące o awarii systemu

Firma zapewniła, iż dzięki szybkim działaniom i zaawansowanym środkom cyberbezpieczeństwa udało się skutecznie ochronić bazy danych zawierające dane osobowe klientów. Jednakże, w ramach środków ostrożności, Komfort zaleca klientom zmianę haseł w należących do niej e-serwisach .

Sklepy stacjonarne funkcjonują

Planowane jest wznowienie działalności sklepów stacjonarnych od 28 maja. W przypadku ewentualnych opóźnień w realizacji złożonych zamówień, firma będzie kontaktować się z klientami indywidualnie

Incydent ten podkreśla rosnące zagrożenie cyberatakami w sektorze handlu detalicznego oraz konieczność inwestowania w zaawansowane systemy zabezpieczeń i procedury reagowania na incydenty bezpieczeństwa.

Oświadczenie sieci Komfort

Drodzy Klienci, Pragniemy poinformować, iż 26 maja 2025 roku nasza firma doświadczyła incydentu bezpieczeństwa, który tymczasowo wpłynął na działanie niektórych naszych systemów informatycznych.

Chcemy Państwa zapewnić, iż dzięki naszym zaawansowanym środkom cyberbezpieczeństwa i gwałtownie podjętym działaniom, skutecznie ochroniliśmy bazy danych zawierające Państwa dane osobowe. Potwierdzamy, iż nie doszło do masowego naruszenia systemów przechowujących dane.

Incydent dotyczył części naszej wewnętrznej infrastruktury, w tym niektórych plików operacyjnych. Prowadzimy szczegółową analizę, jednak na ten moment oceniamy, iż istnieje jedynie niewielkie ryzyko nieuprawnionego dostępu do niektórych plików wewnętrznych zawierających dane osobowe.

W trosce o najwyższe standardy bezpieczeństwa przywracanie pełnej funkcjonalności naszych usług (strony internetowej, sklepów, systemów zamówień) odbywa się stopniowo, z zachowaniem najwyższej staranności i procedur bezpieczeństwa.

Realizując nasze procedury bezpieczeństwa, w najbliższym czasie każdy z Państwa otrzyma indywidualną wiadomość e-mail z prośbą o zmianę hasła dostępu do naszych serwisów. Jest to działanie prewencyjne, mające na celu dodatkowe zabezpieczenie Państwa kont, nie tylko u nas, ale i w innych serwisach. Pamiętajmy także, by nie używać tego samego hasła do różnych kont.

Planujemy wznowienie działalności naszych sklepów stacjonarnych od 28 maja. W przypadku ewentualnych opóźnień w realizacji złożonych zamówień, będziemy kontaktować się z Państwem indywidualnie.

Serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności. Państwa bezpieczeństwo i zaufanie są dla nas absolutnym priorytetem. Będziemy Państwa na bieżąco informować o dalszych krokach za pośrednictwem naszych oficjalnych kanałów komunikacji.

Sklepy Komfort S.A. to wiodąca marka w branży wyposażenia wnętrz, która od ponad 30 lat jest obecna w Polsce. Firma stawia na innowacyjność i nowoczesność, dbając na każdym kroku o satysfakcję swoich klientów w każdym z ponad 160 salonów stacjonarnych i w sklepie internetowym komfort.pl.

Idź do oryginalnego materiału