Sierpień 2025 przyniósł zaskakujące wyniki dla polskich centrów handlowych. Mimo spadku liczby odwiedzających, obroty w galeriach handlowych wzrosły o 3,2 proc., kontynuując pozytywny trend zapoczątkowany w kwietniu – wynika z danych PRCH. Co stoi za tą dynamiką i które branże okazały się motorem wzrostu?
Od kwietnia br. obroty w centrach handlowych nieprzerwanie rosną w ujęciu miesiąc do miesiąca roku poprzedniego. Sierpień przyniósł kontynuację tego trendu. Jak podaje PRCH, obroty w centrach handlowych były większe o 3,2 proc., przy spadku footfallu o 1,4 proc.. Najwyższe wzrosty obrotów odnotowały następujące kategorie: usługi (+10,7 proc.), gastronomia (+9,3 proc.), moda i akcesoria (+5,7 proc.) oraz zdrowie i uroda (+5,0 proc.).
Największe galerie z najlepszymi wynikami
W podziale na wielkość obiektów handlowych najwyższe wzrosty obrotów osiągnęły bardzo duże centra (powyżej 60 tys. m²): +3,9 proc. oraz duże obiekty (40–60 tys. m²): +3,8 proc.. W średnich centrach (20–40 tys. m²) obroty wzrosły o 1,9 proc., a w najmniejszych obiektach (5–20 tys. m²) o 3,6 proc.. Odwiedzalność pozostała stabilna jedynie w największych galeriach (+0,1 proc.), podczas gdy w pozostałych kategoriach odnotowano spadki: w dużych obiektach o 2,5 proc., w średnich o 1,7 proc., a w najmniejszych o 3,1 proc..
W ujęciu regionalnym największe wzrosty obrotów odnotowano w aglomeracjach: Białystok, Warszawa i Poznań, a w skali makroregionalnej w regionach centralnym, północno-zachodnim i południowym.

3 tygodni temu



![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)




